Blije Reizigers Prijs 2016 Stem op jouw favoriet!

Foto: Ivo Ketelaar

Op 28 november 2016 wordt voor de 4e keer de Blije Reizigers Prijs uitgereikt. Deze keer in Het Spoorwegmuseum. Dit jaar zijn er 5 genomineerden. Alle reizigers (jij dus ook) kunnen van 1 tot en met 14 november stemmen op hun favoriet.

Enthousiaste en blije reizigers. Mensen die met plezier gebruik maken van het ov, omdat het goed is geregeld. Omdat ze worden verrast. Railforum wil niet alleen tevreden reizigers, maar reizigers die oprecht blij worden van het ov. Om dat te stimuleren, reikt Railforum ieder jaar de Blije Reizigers Prijs uit aan de beste verbetering in het openbaar vervoer die het voor de reizigers plezieriger maakt.

De genomineerden zijn:

  • NS mooiste tracé audiotour
    Treinreizigers die tussen Almere en Lelystad reizen, kunnen horen wat ze zien als ze uit het raam kijken. Met een speciale app op hun telefoon kunnen ze dan luisteren naar een audiotour voor wat volgens de reizigers zelf het mooiste tracé van Nederland is. Om de omgeving extra goed te kunnen zien, deelde de NS de eerste weken verrekijkers uit bij het treinkaartje. Erik Kroeze: “Zo’n audiotour is vooral voor forensen leuk. Zo horen ze wat ze elke dag zien zonder dat ze er weet van hebben.”’ De tour, ingesproken door oud-politica Erica Terpstra, werkt beide kanten op.
  • Project WELKOM! van Veolia
    De maatschappij wordt onpersoonlijker, het ov ook. Door de OV-chipkaart en allerlei apps is het contact tussen reizigers en ov-medewerkers verminderd. Een simpele begroeting bij het instappen, begeleiding bij verstoringen, aandacht voor reizigers die even hulp nodig hebben. Veolia wil in het laatste jaar van haar concessie in Limburg de hoogste klanttevredenheid behalen van de gehele concessieperiode. Om dat ambitieuze doel te bereiken vestigt Veolia speciale aandacht op de serviceaspecten van haar dienstverlening. Veolia heeft in samenwerking met de Hotel Management School Maastricht het project WELKOM! ontwikkeld. WELKOM! is erop gericht om de servicegerichtheid en de gastvrijheid van medewerkers te versterken.
  • Zoektocht naar rechtmatige eigenaars van HTM
    HTM vindt gemiddeld 6.000 voorwerpen per jaar in haar trams en bussen. Als een reiziger iets verliest in tram of bus, is het voor HTM een hoge prioriteit om het verloren voorwerp snel terug te vinden. De reiziger heeft vanaf nu zélf de regie over het terugvinden van zijn voorwerp en kan 24/7 online zien of het verloren voorwerp is teruggevonden. Na een match tussen voorwerp en eigenaar, bezorgt HTM het verloren voorwerp bij de eigenaar thuis. De eigenaar betaalt hiervoor 4 euro administratiekosten en geen verzendkosten. Door het proces op deze manier te versimpelen wil HTM meer voorwerpen terugbezorgen bij de eigenaar. De verwachting is dat HTM op deze manier drie keer zoveel voorwerpen kan terug bezorgen.
  • Wereldwijde boekingssite voor treinreizen: HappyRail
    Treinreiswinkel werkt aan een wereldwijde boekingssite voor treinreizen. Onder de naam HappyRail.com moet het uiteindelijk mogelijk zijn om via een one-stop-shopprincipe onder een persoonlijk account een treinticket te boeken naar om het even welke bestemming. Tegen het einde van het jaar moet het in ieder geval mogelijk zijn om alle Europese treinreizen te boeken, evenals Canada. De gebruiker kan dan boeken, betalen en het ticket uitprinten. Begin volgend jaar moet het ook mogelijk zijn om tickets in landen als India en Japan te boeken. Namens de reizigers kreeg Treinreiswinkel een prijs aangeboden voor beste idee tijdens de Spoortop gelanceerd. De website wordt zo gebruiksvriendelijk mogelijk, zodat de start van de treinreis geen frustrerende, wel blije ervaring is.
  • Petflesautomaat met zeegeluid van RET
    De RET heeft 14 petflesautomaten op 13 metrostations geplaatst, waar reizigers hun lege blikjes en petflessen kunnen inleveren tegen een kleine beloning. Per ingeleverde petfles kunnen reizigers kiezen of zij 15 cent per blikje/flesje korting willen bij een Rotterdamse onderneming, of 15 cent doneren aan Blijdorp die de Seacleaners-Int foundation steunt. Deze stichting houdt zich bezig met het verwijderen van plastic afval uit de zee. De nieuwe petflesautomaten hebben een scherm met bewegende visjes. En als je een fles of blikje inlevert hoor je zeegeluiden. Daarnaast zijn de automaten voorzien van digitale reclameschermen. De petflesautomaten worden geleverd door Eco euros, die streeft naar een samenleving waarbij afval volledig wordt hergebruikt.

De reiziger (jij dus ook) kan tot 14 november stemmen op zijn of haar favoriet.
Stem en bepaal wie dit jaar de Blije Reizigers Prijs wint.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Railforum

Blije Reizigers Prijs 2016 Stem op jouw favoriet! | Infrasite

Blije Reizigers Prijs 2016 Stem op jouw favoriet!

Foto: Ivo Ketelaar

Op 28 november 2016 wordt voor de 4e keer de Blije Reizigers Prijs uitgereikt. Deze keer in Het Spoorwegmuseum. Dit jaar zijn er 5 genomineerden. Alle reizigers (jij dus ook) kunnen van 1 tot en met 14 november stemmen op hun favoriet.

Enthousiaste en blije reizigers. Mensen die met plezier gebruik maken van het ov, omdat het goed is geregeld. Omdat ze worden verrast. Railforum wil niet alleen tevreden reizigers, maar reizigers die oprecht blij worden van het ov. Om dat te stimuleren, reikt Railforum ieder jaar de Blije Reizigers Prijs uit aan de beste verbetering in het openbaar vervoer die het voor de reizigers plezieriger maakt.

De genomineerden zijn:

  • NS mooiste tracé audiotour
    Treinreizigers die tussen Almere en Lelystad reizen, kunnen horen wat ze zien als ze uit het raam kijken. Met een speciale app op hun telefoon kunnen ze dan luisteren naar een audiotour voor wat volgens de reizigers zelf het mooiste tracé van Nederland is. Om de omgeving extra goed te kunnen zien, deelde de NS de eerste weken verrekijkers uit bij het treinkaartje. Erik Kroeze: “Zo’n audiotour is vooral voor forensen leuk. Zo horen ze wat ze elke dag zien zonder dat ze er weet van hebben.”’ De tour, ingesproken door oud-politica Erica Terpstra, werkt beide kanten op.
  • Project WELKOM! van Veolia
    De maatschappij wordt onpersoonlijker, het ov ook. Door de OV-chipkaart en allerlei apps is het contact tussen reizigers en ov-medewerkers verminderd. Een simpele begroeting bij het instappen, begeleiding bij verstoringen, aandacht voor reizigers die even hulp nodig hebben. Veolia wil in het laatste jaar van haar concessie in Limburg de hoogste klanttevredenheid behalen van de gehele concessieperiode. Om dat ambitieuze doel te bereiken vestigt Veolia speciale aandacht op de serviceaspecten van haar dienstverlening. Veolia heeft in samenwerking met de Hotel Management School Maastricht het project WELKOM! ontwikkeld. WELKOM! is erop gericht om de servicegerichtheid en de gastvrijheid van medewerkers te versterken.
  • Zoektocht naar rechtmatige eigenaars van HTM
    HTM vindt gemiddeld 6.000 voorwerpen per jaar in haar trams en bussen. Als een reiziger iets verliest in tram of bus, is het voor HTM een hoge prioriteit om het verloren voorwerp snel terug te vinden. De reiziger heeft vanaf nu zélf de regie over het terugvinden van zijn voorwerp en kan 24/7 online zien of het verloren voorwerp is teruggevonden. Na een match tussen voorwerp en eigenaar, bezorgt HTM het verloren voorwerp bij de eigenaar thuis. De eigenaar betaalt hiervoor 4 euro administratiekosten en geen verzendkosten. Door het proces op deze manier te versimpelen wil HTM meer voorwerpen terugbezorgen bij de eigenaar. De verwachting is dat HTM op deze manier drie keer zoveel voorwerpen kan terug bezorgen.
  • Wereldwijde boekingssite voor treinreizen: HappyRail
    Treinreiswinkel werkt aan een wereldwijde boekingssite voor treinreizen. Onder de naam HappyRail.com moet het uiteindelijk mogelijk zijn om via een one-stop-shopprincipe onder een persoonlijk account een treinticket te boeken naar om het even welke bestemming. Tegen het einde van het jaar moet het in ieder geval mogelijk zijn om alle Europese treinreizen te boeken, evenals Canada. De gebruiker kan dan boeken, betalen en het ticket uitprinten. Begin volgend jaar moet het ook mogelijk zijn om tickets in landen als India en Japan te boeken. Namens de reizigers kreeg Treinreiswinkel een prijs aangeboden voor beste idee tijdens de Spoortop gelanceerd. De website wordt zo gebruiksvriendelijk mogelijk, zodat de start van de treinreis geen frustrerende, wel blije ervaring is.
  • Petflesautomaat met zeegeluid van RET
    De RET heeft 14 petflesautomaten op 13 metrostations geplaatst, waar reizigers hun lege blikjes en petflessen kunnen inleveren tegen een kleine beloning. Per ingeleverde petfles kunnen reizigers kiezen of zij 15 cent per blikje/flesje korting willen bij een Rotterdamse onderneming, of 15 cent doneren aan Blijdorp die de Seacleaners-Int foundation steunt. Deze stichting houdt zich bezig met het verwijderen van plastic afval uit de zee. De nieuwe petflesautomaten hebben een scherm met bewegende visjes. En als je een fles of blikje inlevert hoor je zeegeluiden. Daarnaast zijn de automaten voorzien van digitale reclameschermen. De petflesautomaten worden geleverd door Eco euros, die streeft naar een samenleving waarbij afval volledig wordt hergebruikt.

De reiziger (jij dus ook) kan tot 14 november stemmen op zijn of haar favoriet.
Stem en bepaal wie dit jaar de Blije Reizigers Prijs wint.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Railforum