Nieuwsbericht | Datum: 15-01-2016



Aanbesteding vernieuwing Amstelveenlijn van start




Op maandag 11 januari 2016 is de eerste fase van de aanbesteding gestart voor het project Ombouw Amstelveenlijn. Een mijlpaal waarbij het vernieuwen van de Amstelveenlijn (lijn 51) een stap dichterbij gekomen is.

Advertentie


Het vernieuwen van de Amstelveenlijn houdt in dat de huidige sneltramverbinding tussen station Amsterdam CS en Amstelveen Westwijk wordt omgebouwd naar een veilige, snelle, betrouwbare en comfortabele tramverbinding tussen station Amsterdam Zuid en Amstelveen Westwijk. Ook worden er in Amstelveen drie ongelijkvloerse kruispunten en een nieuw opstelterrein aangelegd. De aanbesteding betreft een Design & Construct contract (ontwerp en uitvoering) en gaat over het tracédeel tussen Amsterdam Zuid en Amstelveen Westwijk.

Gunning op basis van economisch meest voordelige inschrijving
Opdrachtgever voor deze aanbesteding is de Stadsregio Amsterdam, die aan Metro en Tram van de Gemeente Amsterdam heeft gevraagd de aanbestedings- en uitvoeringsfase van de Amstelveenlijn te begeleiden.

Het doel van de aanbesteding is om die marktpartij te selecteren met de beste prijs/kwaliteitverhouding. Kwaliteit wordt uitgedrukt in mate van meerwaarde die de marktpartij kan leveren ten opzichte van de gestelde minimumeisen bij de uitvoering van het project. Bijvoorbeeld als de ombouw van de Amstelveenlijn op een zo beheerst mogelijke en tijdige wijze wordt uitgevoerd, waarbij hinder voor omgeving, wegverkeer en openbaar vervoer wordt geminimaliseerd en de uitvoeringsduur wordt geoptimaliseerd.

Aanbestedingsprocedure
De aanbestedingsprocedure bestaat uit vier fases: de selectiefase, de dialoogfase, de inschrijvingsfase en de gunningsfase. De selectiefase is met de publicatie op TenderNed gestart.

In de zogenoemde aanbestedingsleidraad selectiefase zijn de werkzaamheden op hoofdlijnen beschreven en zijn onder andere eisen gesteld aan welke minimale technische bekwaamheid marktpartijen moeten voldoen om in aanmerking te komen voor dit project.

Geïnteresseerde marktpartijen hebben tot 10 maart 2016 om zich aan te melden. In de tweede fase van de aanbesteding, die in het tweede kwartaal van 2016 start, worden de inhoudelijke documenten verstrekt aan de geselecteerde marktpartijen.

Via een concurrentiegerichte dialoog wordt toegewerkt naar de inschrijvingsfase, waar marktpartijen hun definitieve inschrijving kunnen doen. In de gunningsfase wordt tot slot de winnende inschrijver aangewezen.

Naar verwachting kan het totale aanbestedingstraject in het voorjaar van 2017 worden afgerond, waarna met de voorbereiding van het ombouwen van de Amstelveenlijn kan worden begonnen.



Deel dit artikel:                   





Bijna 25.000 aanvragen aardgasloze nieuwbouwwoningen in 2019
Nieuwsbericht
Van Nieuwenhuizen: Nederland opnieuw inrichten tegen weersextremen
Nieuwsbericht
Meer treinen laten rijden door sneller invoegen van goederentreinen
Nieuwsbericht
Pier Eringa nieuwe voorzitter NGinfra
Nieuwsbericht
ABB and Qbuzz power progress in Dutch e-mobility adoption
Nieuwsbericht
Oplossingsrichtingen bereikbaarheid Ameland opgesteld
Nieuwsbericht
Officiële aftrap Brabants Verkeersveiligheidsplan 2020-2024
Nieuwsbericht
Nieuwe informatieavonden Drentse zonneroute A37; januari 2020
Nieuwsbericht
Schonere lucht voor 50% gezondheidswinst
Nieuwsbericht
Langzamere goederentreinen tussen Meteren en Boxtel
Nieuwsbericht
Alliander: In 2020 882 miljoen euro investering in energienetten
Nieuwsbericht
Proef met weergave gemiddelde brandstofkosten van start
Nieuwsbericht
Gezamenlijke nieuwe Havenverordening voor Amsterdam en Rotterdam
Nieuwsbericht
Virtueel opleiden en trainen van wegverkeersleiders en operators
Weblogposting
Nieuwe regelgeving ministerie van Infrastructuur en Waterstaat vanaf 2020
Nieuwsbericht
Grote schade bij ontspoord treinstel Den Haag Centraal UPDATE
Nieuwsbericht
NS: Vier miljoen reizigers in 2019 per trein de grens over
Nieuwsbericht
ProRail: Een terugblik op spoorjaar 2019
Nieuwsbericht
87 miljoen voor Nederlandse klimaatoplossingen in transport
Nieuwsbericht
Nederlandse Staat moet versnellen: volgend jaar 25% minder CO2-eq uitstoten dan in 1990
Nieuwsbericht
Bouw- en transportbedrijven verwachten miljardenverlies door PFAS- en stikstofbeleid
Nieuwsbericht
Van Gelder zet in Amsterdam elektrische boorwagen in
Nieuwsbericht
Nederland kartrekker Europees PFAS-verbod
Nieuwsbericht


[Banners]


[Events]

[Rotating banners]