Nieuwe tijdelijke looproute station Utrecht Centraal

Foto: Ivo Ketelaar

Op dinsdag 20 oktober 2015 verandert de looproute voor reizigers op Utrecht Centraal. Om het oude dak eraf te kunnen halen voor een nieuw dak, maken we midden in de hal een bouwterrein. Reizigers kunnen op 3 manieren om het bouwterrein heen lopen. Of er onder door.

Begeleiding bij nieuwe route
Voor de sporen 11b tot en met 15b geldt vanaf 20 oktober een tijdelijke, onoverdekte looproute met vaste trap buiten langs de stationshal. De roltrappen aan de b-kant zijn buiten gebruik. Vanaf begin november tot de zomer van 2016 is deze route overdekt. Reizigers kunnen ook kiezen voor de route langs de nieuwe winkels, met roltrap, lift en trap. De hal zal helaas drukker zijn tijdens de spits, reizigers kunnen die drukte vermijden door de nieuwe wandelroute buiten langs de stationshal te nemen. Dat is de interwijkverbinding tussen het centrum en het Stadskantoor. Overstappers kunnen gebruik maken van de middentunnel. Samen met NS zullen we reizigers met bewegwijzering en persoonlijke begeleiding op weg helpen.

Nieuwe stationshal
We vernieuwen de stationshal van Utrecht terwijl er iedere dag grote aantallen reizigers verblijven. We zoeken steeds naar het optimum tussen voldoende loopruimte en werkgebied voor de aannemer. Die gaat nu aan de slag met het laatste stuk van het dak, tevens de afronding van de verbouwing. De nieuwe stationshal is in 2016 klaar en geschikt voor 100 miljoen reizigers per jaar. Bekijk het filmpje met uitleg over de looproutes.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Nieuwe tijdelijke looproute station Utrecht Centraal | Infrasite

Nieuwe tijdelijke looproute station Utrecht Centraal

Foto: Ivo Ketelaar

Op dinsdag 20 oktober 2015 verandert de looproute voor reizigers op Utrecht Centraal. Om het oude dak eraf te kunnen halen voor een nieuw dak, maken we midden in de hal een bouwterrein. Reizigers kunnen op 3 manieren om het bouwterrein heen lopen. Of er onder door.

Begeleiding bij nieuwe route
Voor de sporen 11b tot en met 15b geldt vanaf 20 oktober een tijdelijke, onoverdekte looproute met vaste trap buiten langs de stationshal. De roltrappen aan de b-kant zijn buiten gebruik. Vanaf begin november tot de zomer van 2016 is deze route overdekt. Reizigers kunnen ook kiezen voor de route langs de nieuwe winkels, met roltrap, lift en trap. De hal zal helaas drukker zijn tijdens de spits, reizigers kunnen die drukte vermijden door de nieuwe wandelroute buiten langs de stationshal te nemen. Dat is de interwijkverbinding tussen het centrum en het Stadskantoor. Overstappers kunnen gebruik maken van de middentunnel. Samen met NS zullen we reizigers met bewegwijzering en persoonlijke begeleiding op weg helpen.

Nieuwe stationshal
We vernieuwen de stationshal van Utrecht terwijl er iedere dag grote aantallen reizigers verblijven. We zoeken steeds naar het optimum tussen voldoende loopruimte en werkgebied voor de aannemer. Die gaat nu aan de slag met het laatste stuk van het dak, tevens de afronding van de verbouwing. De nieuwe stationshal is in 2016 klaar en geschikt voor 100 miljoen reizigers per jaar. Bekijk het filmpje met uitleg over de looproutes.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail