SMS-service bij storingen nieuwe Botlekbrug

Foto: Ivo Ketelaar

De afgelopen tijd is het aantal storingen bij de nieuwe Botlekbrug afgenomen, maar omdat er in het begin altijd kinderziektes zijn, stelt RWS vanaf woensdag 26 augustus 2015 een sms-service beschikbaar.

Hiermee kunnen weg- en vaarweggebruikers van de brug zo snel mogelijk geïnformeerd worden bij een storing. Organisaties en personen kunnen zich voor deze service aanmelden door BBRUG AAN te sms’en naar 3669. Daarnaast wordt een storing via twitter gemeld. De sms-service is een aanvulling op de gebruikelijke communicatiekanalen zoals de route-informatieborden boven en langs de weg, de verkeersinformatie op radio en tv (anwb, vid en teletekst) en via de media.

Bij de openstelling van de nieuwe Botlekbrug op 12 juli was de brug op basis van de tests betrouwbaar. Er zijn sinds de openstelling echter meer storingen opgetreden dan verwacht. De problemen die het meest voorkwamen zijn inmiddels aangepakt. De afgelopen tijd is het aantal storingen afgenomen, maar in deze beginperiode kunnen nog steeds nieuwe storingen optreden. Daarom blijven 24 uur per dag monteurs aanwezig om eventuele storingen snel op te lossen.

Verbreding A15
De nieuwe Botlekbrug is onderdeel van het project verbreding A15. De A15 tussen de Maasvlakte en het Vaanplein wordt tot eind 2015 aangepakt om de doorstroming te verbeteren en de veiligheid te optimaliseren. In totaal komt er 85 km aan extra rijstroken bij en wordt er een nieuwe bredere en hogere Botlekbrug gebouwd. A-Lanes-A15, het consortium dat in opdracht van Rijkswaterstaat de werkzaamheden uitvoert, minimaliseert de hinder als gevolg van de werkzaamheden door slim plannen en bouwen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat