Geen miljoenenstrop voor station Utrecht Centraal

Foto: Ivo Ketelaar

In het Financieele Dagblad staat donderdag 30 juli 2015 een artikel over station Utrecht Centraal dat vermeldt dat de stationsvernieuwing vertraging oploopt en miljoenen extra kost. Dat is onjuist. Het nieuwe station is conform planning en budget in 2016 klaar. Het FD doelt mogelijk op een ander project rond Utrecht Centraal, namelijk de spoorvernieuwing, ook wel DSSU genaamd: Doorstroom Station Utrecht Centraal. Dit project is bedoeld om de sporen te ontvlechten en zo ruimte te maken voor meer treinen. Dat staat volledig los van de renovatie van het station.

DSSU
Het project DSSU, de spoorvernieuwing dus, loopt een lichte vertraging op door de aanscherping van veiligheidseisen als gevolg van het ongeluk Amsterdam Singelgracht, de aanpassingen van de Beleidsregel Trillingshinder Spoor en de vernietiging van het Tracébesluit Sporen in Utrecht door de Raad van State. Dit is door de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu in oktober 2014 gemeld aan de Tweede Kamer. De omvang van de kostenstijging bedraagt naar verwachting 30 miljoen euro (incl BTW), onder meer door aanpassingen in het seinontwerp om de veiligheid te waarborgen. Hierover informeert de staatssecretaris de Tweede Kamer in het najaar. DSSU wordt eind 2016 opgeleverd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Geen miljoenenstrop voor station Utrecht Centraal | Infrasite

Geen miljoenenstrop voor station Utrecht Centraal

Foto: Ivo Ketelaar

In het Financieele Dagblad staat donderdag 30 juli 2015 een artikel over station Utrecht Centraal dat vermeldt dat de stationsvernieuwing vertraging oploopt en miljoenen extra kost. Dat is onjuist. Het nieuwe station is conform planning en budget in 2016 klaar. Het FD doelt mogelijk op een ander project rond Utrecht Centraal, namelijk de spoorvernieuwing, ook wel DSSU genaamd: Doorstroom Station Utrecht Centraal. Dit project is bedoeld om de sporen te ontvlechten en zo ruimte te maken voor meer treinen. Dat staat volledig los van de renovatie van het station.

DSSU
Het project DSSU, de spoorvernieuwing dus, loopt een lichte vertraging op door de aanscherping van veiligheidseisen als gevolg van het ongeluk Amsterdam Singelgracht, de aanpassingen van de Beleidsregel Trillingshinder Spoor en de vernietiging van het Tracébesluit Sporen in Utrecht door de Raad van State. Dit is door de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu in oktober 2014 gemeld aan de Tweede Kamer. De omvang van de kostenstijging bedraagt naar verwachting 30 miljoen euro (incl BTW), onder meer door aanpassingen in het seinontwerp om de veiligheid te waarborgen. Hierover informeert de staatssecretaris de Tweede Kamer in het najaar. DSSU wordt eind 2016 opgeleverd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail