ProRail maakt Beheerplan Spoorjaar 2016 op hoofdlijnen bekend

Foto: Ivo Ketelaar

Wat voor spoorjaar wordt 2016? Het lijkt nog een beetje ver weg, maar wij hebben de hoofdlijnen voor komend jaar alvast op papier gezet. We vragen onze belangrijkste stakeholders wederom om advies. Het is de tweede keer dat wij ons jaarplan (formeel beheerplan genoemd) zo breed aanbieden aan consumentenorganisaties, vakbonden, het ministerie en andere partijen waar wij nauw mee samenwerken. Na aanvullingen wordt het jaarplan 2016 eind dit jaar definitief gemaakt.

Punctualiteit en beschikbaarheid
Wat vinden de reizigersorganisaties en de vakbonden van onze plannen op hoofdlijnen? Hoe denken zij over het meten van de punctualiteit op het spoor en de verbetering van kwaliteit en beschikbaarheid van onze infrastructuur? Hun mening is belangrijk, omdat wij het spoor voor de reiziger en verladers van goederen steeds beter willen maken. Op basis van de input van reizigersorganisaties en de vakbonden maken wij de plannen definitief.

De agenda voor het spoor
Het jaarplan van ProRail komt voort uit de Lange Termijn Spooragenda. Deze agenda is opgesteld door het ministerie van Infrastructuur en Milieu en hierin staan de visie en strategie voor de toekomst van het Nederlandse spoor. Belangrijke punten uit deze agenda voor ons zijn: het verminderen van het aantal storingen en vertraging, sneller storingsherstel, betere samenwerking binnen de spoorsector en meer transparantie over de prestaties van het spoor.

2016
Lees hier
de hoofdlijnen van het beheerplan.

2015
2015 is natuurlijk al een tijdje bezig en hier lees je meer over dit spoorjaar.

Lees op Infrasite meer over de Lange Termijn Spooragenda
Interview Infrasite met staatssecretaris Mansveld naar aanleiding van de Lange Termijn Spooragenda
Het document Lange Termijn Spooragenda deel 2

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

ProRail maakt Beheerplan Spoorjaar 2016 op hoofdlijnen bekend | Infrasite

ProRail maakt Beheerplan Spoorjaar 2016 op hoofdlijnen bekend

Foto: Ivo Ketelaar

Wat voor spoorjaar wordt 2016? Het lijkt nog een beetje ver weg, maar wij hebben de hoofdlijnen voor komend jaar alvast op papier gezet. We vragen onze belangrijkste stakeholders wederom om advies. Het is de tweede keer dat wij ons jaarplan (formeel beheerplan genoemd) zo breed aanbieden aan consumentenorganisaties, vakbonden, het ministerie en andere partijen waar wij nauw mee samenwerken. Na aanvullingen wordt het jaarplan 2016 eind dit jaar definitief gemaakt.

Punctualiteit en beschikbaarheid
Wat vinden de reizigersorganisaties en de vakbonden van onze plannen op hoofdlijnen? Hoe denken zij over het meten van de punctualiteit op het spoor en de verbetering van kwaliteit en beschikbaarheid van onze infrastructuur? Hun mening is belangrijk, omdat wij het spoor voor de reiziger en verladers van goederen steeds beter willen maken. Op basis van de input van reizigersorganisaties en de vakbonden maken wij de plannen definitief.

De agenda voor het spoor
Het jaarplan van ProRail komt voort uit de Lange Termijn Spooragenda. Deze agenda is opgesteld door het ministerie van Infrastructuur en Milieu en hierin staan de visie en strategie voor de toekomst van het Nederlandse spoor. Belangrijke punten uit deze agenda voor ons zijn: het verminderen van het aantal storingen en vertraging, sneller storingsherstel, betere samenwerking binnen de spoorsector en meer transparantie over de prestaties van het spoor.

2016
Lees hier
de hoofdlijnen van het beheerplan.

2015
2015 is natuurlijk al een tijdje bezig en hier lees je meer over dit spoorjaar.

Lees op Infrasite meer over de Lange Termijn Spooragenda
Interview Infrasite met staatssecretaris Mansveld naar aanleiding van de Lange Termijn Spooragenda
Het document Lange Termijn Spooragenda deel 2

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail