ProRail ondertekent TunnelAlliantie met vijf aannemers

Foto: Ivo Ketelaar

Vijf aannemers gaan de komende vier jaar alle onderdoorgangen in Nederland bouwen. 03 apr. 2015 zijn daarvoor de overeenkomsten getekend. Ook wel de TunnelAlliantie genoemd. Door te werken met een standaard proces en vaste teams gaat de kwaliteit en prijszekerheid van het bouwproces omhoog. Als gemeenten, provincies of bijvoorbeeld waterschappen hebben besloten dat er ergens een tunnel moet komen, dan gaat een proces in werking.

Een tunnel graag
Stel, een gemeente wil bij een kruising tussen weg- en spoorverkeer een tunnel. De oplossing voor bijvoorbeeld een gevaarlijke situatie. Wat moet er dan allemaal gebeuren? Allereerst wordt er contact opgenomen met ProRail. Alle wensen en eisen worden besproken. De gemeente doet vervolgens een belangrijk deel van het studiewerk naar de tunnel en levert informatie aan ProRail. Ook de financiën moeten rond zijn. Dan wordt er door ProRail een aanbestedingsdossier gemaakt en kunnen de vijf aannemers uit de TunnelAlliantie een aanbieding doen op de opdracht. De beste aanbieder kan vervolgens aan de slag.

De aannemers
Inmiddels zijn er vijf projecten ondergebracht in het TunnelAlliantie programma. De vijf aannemers: Combinatie TunnelAlliantie Mobilis-Hegeman, BAM Civiel Projecten BV, VBK Noord BV, Gebroeders De Koning BV en Heijmans Civiel BV.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

ProRail ondertekent TunnelAlliantie met vijf aannemers | Infrasite

ProRail ondertekent TunnelAlliantie met vijf aannemers

Foto: Ivo Ketelaar

Vijf aannemers gaan de komende vier jaar alle onderdoorgangen in Nederland bouwen. 03 apr. 2015 zijn daarvoor de overeenkomsten getekend. Ook wel de TunnelAlliantie genoemd. Door te werken met een standaard proces en vaste teams gaat de kwaliteit en prijszekerheid van het bouwproces omhoog. Als gemeenten, provincies of bijvoorbeeld waterschappen hebben besloten dat er ergens een tunnel moet komen, dan gaat een proces in werking.

Een tunnel graag
Stel, een gemeente wil bij een kruising tussen weg- en spoorverkeer een tunnel. De oplossing voor bijvoorbeeld een gevaarlijke situatie. Wat moet er dan allemaal gebeuren? Allereerst wordt er contact opgenomen met ProRail. Alle wensen en eisen worden besproken. De gemeente doet vervolgens een belangrijk deel van het studiewerk naar de tunnel en levert informatie aan ProRail. Ook de financiën moeten rond zijn. Dan wordt er door ProRail een aanbestedingsdossier gemaakt en kunnen de vijf aannemers uit de TunnelAlliantie een aanbieding doen op de opdracht. De beste aanbieder kan vervolgens aan de slag.

De aannemers
Inmiddels zijn er vijf projecten ondergebracht in het TunnelAlliantie programma. De vijf aannemers: Combinatie TunnelAlliantie Mobilis-Hegeman, BAM Civiel Projecten BV, VBK Noord BV, Gebroeders De Koning BV en Heijmans Civiel BV.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail