Laatste klussen station Nijmegen Goffert

Op 14 december gaat station Nijmegen Goffert open voor reizigers. Het station zal na 11 maanden bouwen, binnen tijd, budget en volgens plan worden opgeleverd door ProRail. Er wordt nu nog even flink doorgepakt. Reizigers krijgen deze zaterdag daarom nog 1 keer te maken met hinder.

Dit weekend
Vanwege de werkzaamheden aan het spoor en perrons is er deze zaterdag 22 november 2014 geen treinverkeer mogelijk. Kijk voor meer informatie op ns.nl voor de gevolgen voor reizigers.

Laatste klussen
Komende tijd wordt door ProRail en aannemer Dura Vermeer gebruikt om het station helemaal klaar te stomen voor de eerste reizigers. Trappartijen worden afgebouwd, leuningen gemonteerd, het spoor op orde gebracht. In de nachten monteren we vertrekseinen voor treinen en het plafond van het viaduct krijgt nieuwe beplating.

Start bouw in 2014
In januari 2014 is gestart met de bouw van station Nijmegen Goffert. Stadsregio Arnhem Nijmegen en gemeente Nijmegen financieren dit. Het budget bedraagt 13,5 miljoen euro. Na de opening heeft de aannemer, zoals gepland, tot april 2015 voor restwerkzaamheden, zoals beplanting van het talud.

Nijmegen Goffert
Bij een nieuw stedelijk knooppunt hoort een modern en goed bereikbaar station. Dat wordt station Nijmegen Goffert: een nieuw station op het traject tussen Nijmegen en Den Bosch. De omgeving is sterk in ontwikkeling en wordt een belangrijke ontmoetingsplaats, waar ook gewoond en gewerkt kan worden. Door de komst van het station wordt de bereikbaarheid van het gebied sterk verbeterd.

Goed bereikbaar
Station Nijmegen Goffert komt te liggen tussen de stations Dukenburg en Nijmegen, op het viaduct over de westkant van de Neerbosscheweg dat grenst aan het NXP-terrein. Het station wordt goed bereikbaar voor fietsen, voetgangers, bussen en auto’s. Het station is voorzien van liften.

ProRail werkt aan de grootste spoor- en stationsvernieuwing sinds het bestaan van de spoorwegen. Het is noodzakelijk voor verdere verbetering en groei van het treinverkeer. Reizigers en verladers kunnen er dan meer op vertrouwen dat de treinreis zonder vertraging en comfortabel verloopt. De samenleving investeert daar via ministerie van Infrastructuur en Milieu, gemeenten en provincies jaarlijks ruim 1 miljard euro in. Spoorknooppunten worden daarmee slimmer ingericht. Treinen rijden meer onafhankelijk van elkaar de stations in en uit. Door vernieuwing van bestaand spoor worden storingen in de toekomst voorkomen. Stations worden ruimer en comfortabeler.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Laatste klussen station Nijmegen Goffert | Infrasite

Laatste klussen station Nijmegen Goffert

Op 14 december gaat station Nijmegen Goffert open voor reizigers. Het station zal na 11 maanden bouwen, binnen tijd, budget en volgens plan worden opgeleverd door ProRail. Er wordt nu nog even flink doorgepakt. Reizigers krijgen deze zaterdag daarom nog 1 keer te maken met hinder.

Dit weekend
Vanwege de werkzaamheden aan het spoor en perrons is er deze zaterdag 22 november 2014 geen treinverkeer mogelijk. Kijk voor meer informatie op ns.nl voor de gevolgen voor reizigers.

Laatste klussen
Komende tijd wordt door ProRail en aannemer Dura Vermeer gebruikt om het station helemaal klaar te stomen voor de eerste reizigers. Trappartijen worden afgebouwd, leuningen gemonteerd, het spoor op orde gebracht. In de nachten monteren we vertrekseinen voor treinen en het plafond van het viaduct krijgt nieuwe beplating.

Start bouw in 2014
In januari 2014 is gestart met de bouw van station Nijmegen Goffert. Stadsregio Arnhem Nijmegen en gemeente Nijmegen financieren dit. Het budget bedraagt 13,5 miljoen euro. Na de opening heeft de aannemer, zoals gepland, tot april 2015 voor restwerkzaamheden, zoals beplanting van het talud.

Nijmegen Goffert
Bij een nieuw stedelijk knooppunt hoort een modern en goed bereikbaar station. Dat wordt station Nijmegen Goffert: een nieuw station op het traject tussen Nijmegen en Den Bosch. De omgeving is sterk in ontwikkeling en wordt een belangrijke ontmoetingsplaats, waar ook gewoond en gewerkt kan worden. Door de komst van het station wordt de bereikbaarheid van het gebied sterk verbeterd.

Goed bereikbaar
Station Nijmegen Goffert komt te liggen tussen de stations Dukenburg en Nijmegen, op het viaduct over de westkant van de Neerbosscheweg dat grenst aan het NXP-terrein. Het station wordt goed bereikbaar voor fietsen, voetgangers, bussen en auto’s. Het station is voorzien van liften.

ProRail werkt aan de grootste spoor- en stationsvernieuwing sinds het bestaan van de spoorwegen. Het is noodzakelijk voor verdere verbetering en groei van het treinverkeer. Reizigers en verladers kunnen er dan meer op vertrouwen dat de treinreis zonder vertraging en comfortabel verloopt. De samenleving investeert daar via ministerie van Infrastructuur en Milieu, gemeenten en provincies jaarlijks ruim 1 miljard euro in. Spoorknooppunten worden daarmee slimmer ingericht. Treinen rijden meer onafhankelijk van elkaar de stations in en uit. Door vernieuwing van bestaand spoor worden storingen in de toekomst voorkomen. Stations worden ruimer en comfortabeler.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail