DHV en KOAC-NPC worden vraagbaak voor Rijkswaterstaat

Advies- en ingenieursbureau DHV en zakelijk dienstverlener KOAC-NPC richten het nieuwe Steunpunt Wegenbouw van Rijkswaterstaat in. Dit is een interne vraagbaak, die antwoord geeft op allerhande wegbouwkundige vragen van de diverse diensten van Rijkswaterstaat. Het Steunpunt zorgt ervoor dat werknemers van Rijkswaterstaat snel en accuraat antwoord krijgen op al hun vragen over het bouwen van wegen. Ook speelt het een belangrijke rol bij het overdragen van kennis binnen Rijkswaterstaat.

DHV en KOAC-NPC werken in het Steunpunt Wegenbouw samen met de partners M+P Raadgevende Ingenieurs en Via Aperta. De opdrachtgever is de Dienst Verkeer en Scheepvaart van Rijkswaterstaat. Het contract loopt twee jaar, met een optie tot verlenging van nog een jaar. Daarbij worden de adviesbureaus beoordeeld op snelheid van handelen en accuratesse van de antwoorden.

Een belangrijk doel van het Steunpunt is het overdragen van wegbouwkundige kennis. Bart Mante, projectmanager van DHV: ‘Kennis van wegbouwkunde is bij een steeds kleiner aantal personen te vinden. De jaarlijkse aanwas van nieuw talent op universiteiten en hogescholen is zeer beperkt. Het Steunpunt speelt daarom een belangrijke rol bij het delen van kennis binnen Rijkswaterstaat’.

Het Steunpunt Wegenbouw geeft antwoord op uiteenlopende vragen over het aanleggen van wegen, van beleid tot ideeën over innovaties. DHV, KOAC-NPC, M+P Raadgevende Ingenieurs en Via Aperta hebben toonaangevende adviseurs op alle werkterreinen van wegbouwkunde in dienst. Ze hebben actuele kennis over het beleid van Rijkswaterstaat en kennen deze organisatie goed. Mante: ‘Juist voor dit Steunpunt is het belangrijk dé kennispartijen in de markt te mobiliseren. DHV is daarom zeer tevreden met haar partners.’

Voor de uitvoering van de opdracht stelt Rijkswaterstaat de kantoorfaciliteiten beschikbaar. DHV en haar partners richten een kennisportaal en loket in, dat in nauwe samenwerking met de Dienst Verkeer en Scheepvaart vragen van medewerkers beantwoordt. Het Steunpunt Wegenbouw is op werkdagen bereikbaar voor medewerkers van Rijkswaterstaat.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Royal HaskoningDHV

DHV en KOAC-NPC worden vraagbaak voor Rijkswaterstaat | Infrasite

DHV en KOAC-NPC worden vraagbaak voor Rijkswaterstaat

Advies- en ingenieursbureau DHV en zakelijk dienstverlener KOAC-NPC richten het nieuwe Steunpunt Wegenbouw van Rijkswaterstaat in. Dit is een interne vraagbaak, die antwoord geeft op allerhande wegbouwkundige vragen van de diverse diensten van Rijkswaterstaat. Het Steunpunt zorgt ervoor dat werknemers van Rijkswaterstaat snel en accuraat antwoord krijgen op al hun vragen over het bouwen van wegen. Ook speelt het een belangrijke rol bij het overdragen van kennis binnen Rijkswaterstaat.

DHV en KOAC-NPC werken in het Steunpunt Wegenbouw samen met de partners M+P Raadgevende Ingenieurs en Via Aperta. De opdrachtgever is de Dienst Verkeer en Scheepvaart van Rijkswaterstaat. Het contract loopt twee jaar, met een optie tot verlenging van nog een jaar. Daarbij worden de adviesbureaus beoordeeld op snelheid van handelen en accuratesse van de antwoorden.

Een belangrijk doel van het Steunpunt is het overdragen van wegbouwkundige kennis. Bart Mante, projectmanager van DHV: ‘Kennis van wegbouwkunde is bij een steeds kleiner aantal personen te vinden. De jaarlijkse aanwas van nieuw talent op universiteiten en hogescholen is zeer beperkt. Het Steunpunt speelt daarom een belangrijke rol bij het delen van kennis binnen Rijkswaterstaat’.

Het Steunpunt Wegenbouw geeft antwoord op uiteenlopende vragen over het aanleggen van wegen, van beleid tot ideeën over innovaties. DHV, KOAC-NPC, M+P Raadgevende Ingenieurs en Via Aperta hebben toonaangevende adviseurs op alle werkterreinen van wegbouwkunde in dienst. Ze hebben actuele kennis over het beleid van Rijkswaterstaat en kennen deze organisatie goed. Mante: ‘Juist voor dit Steunpunt is het belangrijk dé kennispartijen in de markt te mobiliseren. DHV is daarom zeer tevreden met haar partners.’

Voor de uitvoering van de opdracht stelt Rijkswaterstaat de kantoorfaciliteiten beschikbaar. DHV en haar partners richten een kennisportaal en loket in, dat in nauwe samenwerking met de Dienst Verkeer en Scheepvaart vragen van medewerkers beantwoordt. Het Steunpunt Wegenbouw is op werkdagen bereikbaar voor medewerkers van Rijkswaterstaat.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Royal HaskoningDHV