Alternatieven onderzocht voor verbetering Ruit

Op 21 augustus 2009 start de provincie een consultatieronde met overheden. Hierbij wordt ingezoomd op de alternatieven ter verbetering van de infrastructuur rond Eindhoven, Helmond en Veghel (Noordoostcorridor of Ruit). Begin 2010 wordt een brede inspraakronde georganiseerd.

Per alternatief brengen de betrokken partijen in kaart wat de effecten zijn voor onder meer natuur, water en milieu. Ook kijken zij naar de economische, verkeerskundige en ruimtelijke effecten. De bevindingen worden samengebracht in een milieueffectrapportage (MER). Een MER is wettelijk verplicht en de provincie is het bevoegde gezag voor het opstellen ervan.

Twee onderdelen
De infrastructurele aanpassing valt feitelijk uiteen in twee onderdelen:

  • het opwaarderen van de N279 tussen Veghel en de A67;
  • de aanleg van een nieuwe verbinding tussen de A50/A58 en de N279.

Voor wat betreft dit laatste onderdeel gaat de bestuurlijke voorkeur uit naar een verbinding langs het Wilhelminakanaal. Als alternatief wordt ook een noordelijker gelegen variant onderzocht.

Betere ontsluiting Brainport
De aanpassing is nodig om de Brainportregio Eindhoven beter te kunnen ontsluiten. Bovendien biedt een nieuwe infrastructuur kansen voor een groen middengebied tussen Eindhoven en Helmond.

Niet eerder dan in 2011 zal duidelijk zijn waar de nieuwe weg exact komt te liggen en hoe hij eruit zal zien.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht provincie Noord-Brabant

Alternatieven onderzocht voor verbetering Ruit | Infrasite

Alternatieven onderzocht voor verbetering Ruit

Op 21 augustus 2009 start de provincie een consultatieronde met overheden. Hierbij wordt ingezoomd op de alternatieven ter verbetering van de infrastructuur rond Eindhoven, Helmond en Veghel (Noordoostcorridor of Ruit). Begin 2010 wordt een brede inspraakronde georganiseerd.

Per alternatief brengen de betrokken partijen in kaart wat de effecten zijn voor onder meer natuur, water en milieu. Ook kijken zij naar de economische, verkeerskundige en ruimtelijke effecten. De bevindingen worden samengebracht in een milieueffectrapportage (MER). Een MER is wettelijk verplicht en de provincie is het bevoegde gezag voor het opstellen ervan.

Twee onderdelen
De infrastructurele aanpassing valt feitelijk uiteen in twee onderdelen:

  • het opwaarderen van de N279 tussen Veghel en de A67;
  • de aanleg van een nieuwe verbinding tussen de A50/A58 en de N279.

Voor wat betreft dit laatste onderdeel gaat de bestuurlijke voorkeur uit naar een verbinding langs het Wilhelminakanaal. Als alternatief wordt ook een noordelijker gelegen variant onderzocht.

Betere ontsluiting Brainport
De aanpassing is nodig om de Brainportregio Eindhoven beter te kunnen ontsluiten. Bovendien biedt een nieuwe infrastructuur kansen voor een groen middengebied tussen Eindhoven en Helmond.

Niet eerder dan in 2011 zal duidelijk zijn waar de nieuwe weg exact komt te liggen en hoe hij eruit zal zien.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht provincie Noord-Brabant