Definitie


Rotterdam-Genua





De reden daarvan is, dat ik sinds 2001 spreekbuis ben geweest van de werkgroep

Lawaaioverlast Rail Rijen. De doelen waarop wij ons focusten en focussen zijn

: lawaai overlast

: capaciteit

: veiligheid in al zijn facetten.

Ik weet niet of iedereen het begrip corrupte database kent?

Als snel kwam ik, als buitenstaander erachter dat de regelgeving rondom het spoor als een corrupte database in elkaar zat. De verantwoordelijkheden lagen verspreid, de overheid was aan het bezuinigen op het onderhoud (zie het rapport "op de rails"van de tweede kamer)

Door stug door te studeren is er toch een bepaalde lijn gekomen in mijn kennis.

Ik zal verder ook geen inhoudelijke kritiek leveren op mensen en organisaties, alhoewel het me soms erg hoog zit.

In 2000 is het eerste rapport uitgekomen, waarin aangegeven stond dat de theoretische belasting van de brabantroute in 2007 107 % zal zijn.Met een streefgetal van 80%, waarop ook de wet geluidhinder is gebaseerd is het niet relevant of het getal 100% of 110% moet zijn.

Deze overschrijding van de 80 % norm zal men trachten te ondervangen het het ERMTS systeem zoals ik inmiddels begrepen heb.

Kan 1 van de deskundigen mij hierover info leveren?

Ook heb ik begrepen dat bij dit systeem de snelheden ook omhoog gaan.

Dat brengt mij als bestuurder direkt naar mijn volgende probleem. Op de Brabantroute zijn er nog diverse stukken die nog niet toegerust zijn voor de zwaardere aslasten. Het station in Gilze en Rijen is zo'n deel.

In het verleden is mij nooit antwoord gegeven of er hier een veiligheidsrisico bestaat, omdat eigenlijk de komplete route aangeduid staat voor de zwaardere aslasten. Als politicus zal ik me dus ook sterk maken om officieel een reaktie te krijgen van Prorail.

Ik ben op dit moment bezig een bijeenkomst voor te bereiden over de Brabantroute voor politici en bestuurders. Prorail heeft in princiepe zijn medewerking toegezegd. Ook de Meursgroep is bereid mee te werken. Het IVW heeft tot op heden nog niets van zich laten horen.

Het doel van de bijeenkomst is, om alle bestuurders duidelijk te confronteren het het toekomstbeeld van de Brabantroute.

Na de algemene beschouwingen geef ik een vervolg op dit artikel

Jos Uitterhoeve

josuit@home.nl

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Mar 31, 2008 by katja torbijn.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





TÜV Persoonscertificering via D&F Safety Academy
Weblogposting
Effecten van een progressief boetestelsel op verkeersveiligheid
Nieuwsbericht
Provincie Noord-Brabant start met aanbestedingsprocedure N69
Nieuwsbericht
Start veldonderzoek naar effect zandsuppleties op natuur
Nieuwsbericht
EIB Conjunctuurmeting bouwnijverheid april 2017
Nieuwsbericht
Wereldprimeur: eerste 3D-geprinte betonnen fietsbrug
Nieuwsbericht
Zuid-Hollandse brugopeningen beschikbaar als open data
Nieuwsbericht
Tien jaar Betuweroute
Nieuwsbericht
SPIE benoemt Lieve Declercq tot algemeen directeur van SPIE Nederland
Nieuwsbericht
Schultz: 'Fiets is terug van weggeweest'
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat op zoek naar duurzame vervoersinitiatieven
Nieuwsbericht
Samenwerking binnen de automotive industrie belangrijker dan ooit
Nieuwsbericht
Implementatie vierde EU-Spoorwegpakket in Nederlandse Spoorwegwetgeving
Nieuwsbericht
Groot onderhoud Heinenoordtunnel zomer 2017
Nieuwsbericht
Nieuwe situatie knooppunt Holendrecht vanaf 12 juni 2017
Nieuwsbericht
Gunstige vooruitzichten Nederlandse bouw in Europees perspectief
Nieuwsbericht
Opdracht bruggen en sluizen ZH voor Arcadis, Croonwolter&dros en Hollandia
Nieuwsbericht
Nederlands-Franse samenwerking Green & Smart Mobility van start
Nieuwsbericht
Overzicht gunningen RWS 2016: relatief veel kleinere werkzaamheden
Nieuwsbericht
INTERMAT 2018 presenteert oplossingen voor toekomstige uitdagingen
Weblogposting
Royal HaskoningDHV versterkt leiderschap maritieme activiteiten
Nieuwsbericht
Overeenkomst aanleg tunnel en faunapassages spoorlijn Naardermeer
Nieuwsbericht
Uitstel groot onderhoud A12 dankzij verjongingscrème
Nieuwsbericht








[Banners]