Definitie


Rail wegvoertuig





Begeleiden van rail/wegvoertuig

Rail/wegvoertuigen kunnen zowel over het Spoor als over de weg rijden. Als een rail/wegvoertuig zich op het spoor bevindt, wordt het beschouwd als railgebonden gereedschap. Een rail/wegvoertuig kan op een Overweg in en uit spoor worden gezet. Bij het uitvoeren van werkzaamheden kunnen onder andere de volgende rail-wegvoertuigen gebruikt worden:
  • Automontagewagen
  • Stormobiel
  • Krol
  • Railauto
  • Unimobiel

    Een rail-wegvoertuig moet geidentificeerd worden met een certificaat-nummer (zichtbaar op de kraan) De maximumsnelheid op het spoor is: 40km/h, in de nabijheid van Baanwerkers 10km/h. Rail/wegvoertuigen hebben geen betrouwbare werking op geisoleerd spoor. Dit wil zeggen dat Seinen en overwegen niet geactiveerd worden door deze voertuigen. Het voertuig wordt dus niet afgeschermd door vaste seinen en het wegverkeer wordt bij een overweg niet op de gebruikelijke wijze gewaarschuwd.
In- en uit het spoor zetten van een rail/wegvoertuig

Voor het in en uitzetten van het voertuig moet de Werktreinbegeleider toestemming vragen aan de LWB. De WTB moet ervoor zorgen dat bij het in- en uitzetten geen gevaar ontstaat voor het wegverkeer. Als het in- of uitzetten van het voertuig gevaar oplevert voor het treinverkeer op het Nevenspoor, moet ook het nevenspoor buitendienst genomen worden door de LWB.

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Dec 10, 2008 by naut smit.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Bouwend Nederland: Stikstof en PFAS Maatregelen kabinet kosten te veel tijd
Nieuwsbericht
Kabinet neemt maatregelen voor natuur, bouw en infrastructuur
Nieuwsbericht
VNO-NCW: Ondernemers zeer kritisch over PFAS-beleid kabinet
Nieuwsbericht
Stikstof en PFAS-crisis in cruciale fase, Bouwend Nederland in afwachting van concrete maatregelen
Nieuwsbericht
Verdubbeling investeringen in innovatie naar 4,9 miljard euro
Nieuwsbericht
Minister-president in gesprek met bouwers over stikstof en PFAS
Nieuwsbericht
Rijksbrede inkoop: duurzaam, sociaal en innovatief
Nieuwsbericht
Benoeming programmadirecteur-generaal Stikstof bij ministerie LNV
Nieuwsbericht
Maritieme sector groeit opnieuw in 2018
Nieuwsbericht
Orderportefeuilles in de gww verder gedaald
Nieuwsbericht
Investeringscapaciteit van corporaties naar € 40 miljard bij consistente waardering van bezit
Nieuwsbericht
Van verticale landbouw tot virtuele delta: 26 miljoen voor innovatief onderzoek
Nieuwsbericht
Allego betreedt Scandinavische markt met High Power Charging-oplossingen tot 350 kW
Nieuwsbericht
Rover drukt stempel op invoering NS Flex abonnementen
Nieuwsbericht
Heijmans krijgt voorlopige gunning Schiphol voor verdubbeling rijbaanstelsel Quebec
Nieuwsbericht
Blusprobleem Waalhaven nog niet opgelost
Nieuwsbericht
Heijmans en BAM vragen vergunning aan voor joint venture asfaltcentrales
Nieuwsbericht
Voortgang dijkversterkingsplannen Marken en vervolgonderzoek
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat onderzoekt weggebruik in Zuid-Holland
Nieuwsbericht
Kabinet neemt extra maatregelen voor klimaatdoelen
Nieuwsbericht
Groningen in 2020 in het teken van omgaan met klimaatverandering
Nieuwsbericht
Klimaat- en Energieverkenning 2019
Document
Stikstof problematiek
Document


[Banners]


[Events]

[Rotating banners]