Definitie


Rail wegvoertuig





Begeleiden van rail/wegvoertuig

Rail/wegvoertuigen kunnen zowel over het Spoor als over de weg rijden. Als een rail/wegvoertuig zich op het spoor bevindt, wordt het beschouwd als railgebonden gereedschap. Een rail/wegvoertuig kan op een Overweg in en uit spoor worden gezet. Bij het uitvoeren van werkzaamheden kunnen onder andere de volgende rail-wegvoertuigen gebruikt worden:
  • Automontagewagen
  • Stormobiel
  • Krol
  • Railauto
  • Unimobiel

    Een rail-wegvoertuig moet geidentificeerd worden met een certificaat-nummer (zichtbaar op de kraan) De maximumsnelheid op het spoor is: 40km/h, in de nabijheid van Baanwerkers 10km/h. Rail/wegvoertuigen hebben geen betrouwbare werking op geisoleerd spoor. Dit wil zeggen dat Seinen en overwegen niet geactiveerd worden door deze voertuigen. Het voertuig wordt dus niet afgeschermd door vaste seinen en het wegverkeer wordt bij een overweg niet op de gebruikelijke wijze gewaarschuwd.
In- en uit het spoor zetten van een rail/wegvoertuig

Voor het in en uitzetten van het voertuig moet de Werktreinbegeleider toestemming vragen aan de LWB. De WTB moet ervoor zorgen dat bij het in- en uitzetten geen gevaar ontstaat voor het wegverkeer. Als het in- of uitzetten van het voertuig gevaar oplevert voor het treinverkeer op het Nevenspoor, moet ook het nevenspoor buitendienst genomen worden door de LWB.

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Dec 10, 2008 by naut smit.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Intertraffic Amsterdam is getting ready for its largest edition to date
Weblogposting
Ombouw Hoekse Lijn vertraagd
Nieuwsbericht
55.000 nieuwe arbeidskrachten nodig in de bouw
Nieuwsbericht
Laatste Open Dag Noord/Zuidlijn op 20 januari 2018
Nieuwsbericht
Bedrijfsleven onderneemt actie voor stoplichtvrije A59
Nieuwsbericht
Inbesteden overheid ontneemt ondernemer eerlijke kans op werk
Nieuwsbericht
De spiraalwikkelbuis techniek: Onbekend maakt onbemind
Artikel
EIB conjunctuurmeting oktober 2017
Nieuwsbericht
Findings of the INTERMAT Construction Observatory
Weblogposting
Nederland ontvangt 82,8 mln Europese bijdrage voor infrastructuur
Nieuwsbericht
Ringweg Groningen wordt vernieuwd
Nieuwsbericht
Save the Date - Control Room Event 2018 van 9 tot en met 13 april 2018
Weblogposting
Honderden miljoenen voor toekomstbestendige infrastructuur
Nieuwsbericht
Definitieve keuze voor herbouw Sluis II Wilhelminakanaal Tilburg
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat zet waarschuwingssysteem Flister in tegen ongelukken
Nieuwsbericht
Bouwbedrijven onderzoeken breedplaatvloeren
Nieuwsbericht
Bouwers formuleren concrete adviezen voor Transitieagenda Bouw
Nieuwsbericht
Dienstregeling 2018 van start in de sneeuw
Nieuwsbericht
Prestigieus Europees ITS congres komt naar Nederland in 2019
Nieuwsbericht
Pier Eringa: "Meer goederen over het spoor"
Nieuwsbericht
Bovenste buizen A2-tunnel Maastricht tijdelijk dicht
Nieuwsbericht
Sloop en nieuwbouw parkeergarage P1 Eindhoven Airport
Nieuwsbericht
Bestuurlijke overeenkomst A27 Houten–Hooipolder getekend
Nieuwsbericht








[Banners]