Onregelmatigheid

Een onregelmatigheid is een ongewenste gebeurtenis of situatie die van invloed is op de kwaliteit van de Infrastructuur met alle voorzieningen daaromheen en/of op de vervoermiddelen die daarover rijden.

Onregelmatigheden kunnen zeer in ernst uiteenlopen, van bijvoorbeeld een schrikhek dat scheef staat tot en met een grote treinramp. Als een onregelmatigheid leidt tot aantasting van de dienstregeling, dan spreken we van een Treindienstaantastende onregelmatigheid (TAO). Onregelmatigheden in de infrastructuur worden een Storing genoemd. Een TAO kan (maar hoeft niet) het gevolg van een storing zijn; een storing kan (maar hoeft niet) tot een TAO leiden.

Afhandeling van storingen

Alle meldingen van storingen van infrastructuur die bij ProRail in onderhoud is, worden in een SAP database verwerkt en dienen vervolgens door de ProcesContractAannemer (pca) van dat gebied opgelost te worden. In deze database worden per melding verschillende begin- en eindtijden bijgehouden, zoals de melddatum en -tijd, de functiehersteltijd en de datum en tijd van het einde van de storing. Ook worden verschillende tijdsduren bijgehouden, zoals, de reactietijd, de reparatieduur en de duur van de hinder. Tevens wordt er bij TAO’s de eenheid van bedrijfshinder (EVB) aangegeven.

Onregelmatigheid | Infrasite

Onregelmatigheid

Een onregelmatigheid is een ongewenste gebeurtenis of situatie die van invloed is op de kwaliteit van de Infrastructuur met alle voorzieningen daaromheen en/of op de vervoermiddelen die daarover rijden.

Onregelmatigheden kunnen zeer in ernst uiteenlopen, van bijvoorbeeld een schrikhek dat scheef staat tot en met een grote treinramp. Als een onregelmatigheid leidt tot aantasting van de dienstregeling, dan spreken we van een Treindienstaantastende onregelmatigheid (TAO). Onregelmatigheden in de infrastructuur worden een Storing genoemd. Een TAO kan (maar hoeft niet) het gevolg van een storing zijn; een storing kan (maar hoeft niet) tot een TAO leiden.

Afhandeling van storingen

Alle meldingen van storingen van infrastructuur die bij ProRail in onderhoud is, worden in een SAP database verwerkt en dienen vervolgens door de ProcesContractAannemer (pca) van dat gebied opgelost te worden. In deze database worden per melding verschillende begin- en eindtijden bijgehouden, zoals de melddatum en -tijd, de functiehersteltijd en de datum en tijd van het einde van de storing. Ook worden verschillende tijdsduren bijgehouden, zoals, de reactietijd, de reparatieduur en de duur van de hinder. Tevens wordt er bij TAO’s de eenheid van bedrijfshinder (EVB) aangegeven.