Definitie


OECD rapport





Feiten uit het rapport mbt. mobiliteit:
  • In de spits wordt binnen de Randstad eerder een keuze gemaakt voor het OV dan buiten de spits. Een voorbeeld is Amsterdam. Buiten de spits worden 25% van alle reizen met het OV afgelegd, terwijl gedurende de spits het aantal met het OV reizende passagiers stijgt tot 40%.
  • In vergelijking met andere metropolitane regio's wordt het bestaande spoornetwerk binnen de Randstad al zwaar benut. OESO beveelt meer snelle en frequente verbindingen tussen de grote steden.
  • Het rapport schrijft dat lokale overheden zoals gemeenten meer macht hebben dan regionale overheden. Dit maakt het makkelijker om decentrale OV projecten te realiseren dan om een centrale organisatie van OV te bewerkstelligen. Een centrale organisatie van het OV zou meer oplossingen bieden voor het mobiliteitsprobleem. Met een centrale organisatie kunnen aansluitpunten en tijden tussen verschillende typen OV makkelijker verbeterd worden.*De Randstad kenmerkt zich door het vlakke land en hoge bevolkingsdichtheid. Daarnaast kent de Randstad congestieproblemen naar aanleiding van de files. Het rapport kaart aan dat deze factoren bij elkaar, een unieke gelegenheid vormen voor een geïntegreerd OV-systeem, terwijl dit in vergelijking met andere metropolitane gebieden, nog maar weinig wordt benut. Bij het verder ontwikkelen van het railnetwerk, zou niet alleen aandacht besteed moeten worden aan het verbinden van steden binnen de Randstad en het vervoer daartussen, maar ook aan bedrijven die momenteel langs drukke wegen zijn gepositioneerd.


Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Mar 24, 2008 by corina de jongh.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Elke 10 minuten een IC
Nieuwsbericht
Historische namen voor viaducten in de Tractaatweg
Nieuwsbericht
Intertraffic Amsterdam joins forces with Automotive Week
Nieuwsbericht
Contract ondertekend: vernieuwing Amstelveenlijn flinke stap dichterbij
Nieuwsbericht
ACM: Spoorvervoerders maken zich zorgen over marktontwikkelingen
Nieuwsbericht
Camerabeeld om spoor te inspecteren
Nieuwsbericht
Nederlandse kust goed in het zand
Nieuwsbericht
UvW: Minister Schultz ontvangt Uniepenning
Nieuwsbericht
2016 redelijk jaar voor Movares – bedrijfsresultaat € 4,9 mln
Nieuwsbericht
Waterschappen: Klimaataanpak duldt geen uitstel
Nieuwsbericht
A10 West deze zomer dicht voor groot onderhoud
Nieuwsbericht
Lean & Green Off-Road op weg naar landelijk dekkend netwerk
Nieuwsbericht
17 maart zijn 45.000 mensen Bewust Veilig
Nieuwsbericht
Tracébesluit A12/A15 Ressen-Oudbroeken (ViA15) ter visie
Nieuwsbericht
Herman van der Horst nieuwe divisiedirecteur Movares
Nieuwsbericht
Verkeersbordendatabank als instrument voor veiliger en duurzamer verkeer
Nieuwsbericht
2getthere wint grootste autonoom vervoerproject ter wereld
Nieuwsbericht
Start Verkenning nautische veiligheid passage Maastricht
Nieuwsbericht
Treinen beter bij de tijd met de SmartWatch
Nieuwsbericht
Royal HaskoningDHV delivers solid performance in 2016
Nieuwsbericht
Strandval op westkust Ameland
Nieuwsbericht
Gunning versterking Ehzerbrug en Markelosebrug
Nieuwsbericht
Fietspaden kunnen veel veiliger
Nieuwsbericht








[Banners]