Definitie


OECD rapport





Feiten uit het rapport mbt. mobiliteit:
  • In de spits wordt binnen de Randstad eerder een keuze gemaakt voor het OV dan buiten de spits. Een voorbeeld is Amsterdam. Buiten de spits worden 25% van alle reizen met het OV afgelegd, terwijl gedurende de spits het aantal met het OV reizende passagiers stijgt tot 40%.
  • In vergelijking met andere metropolitane regio's wordt het bestaande spoornetwerk binnen de Randstad al zwaar benut. OESO beveelt meer snelle en frequente verbindingen tussen de grote steden.
  • Het rapport schrijft dat lokale overheden zoals gemeenten meer macht hebben dan regionale overheden. Dit maakt het makkelijker om decentrale OV projecten te realiseren dan om een centrale organisatie van OV te bewerkstelligen. Een centrale organisatie van het OV zou meer oplossingen bieden voor het mobiliteitsprobleem. Met een centrale organisatie kunnen aansluitpunten en tijden tussen verschillende typen OV makkelijker verbeterd worden.*De Randstad kenmerkt zich door het vlakke land en hoge bevolkingsdichtheid. Daarnaast kent de Randstad congestieproblemen naar aanleiding van de files. Het rapport kaart aan dat deze factoren bij elkaar, een unieke gelegenheid vormen voor een geïntegreerd OV-systeem, terwijl dit in vergelijking met andere metropolitane gebieden, nog maar weinig wordt benut. Bij het verder ontwikkelen van het railnetwerk, zou niet alleen aandacht besteed moeten worden aan het verbinden van steden binnen de Randstad en het vervoer daartussen, maar ook aan bedrijven die momenteel langs drukke wegen zijn gepositioneerd.


Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Mar 24, 2008 by corina de jongh.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





6 Redenen om Verkeer, Mobiliteit & Parkeren te bezoeken
Weblogposting
Lightwell levert 700 armaturen aan Heerhugowaard
Weblogposting
Interview met Ineke Meijer namens de Provincie Gelderland over het Partnership Talking Traffic
Artikel
Bezoek Active Roads op stand 2.114!
Weblogposting
Primeur op Verkeer, Mobiliteit & Parkeren 2017: De Verrijdbare Mobiele Parkeer Unit (VMPU) van De Groot Camerasystemen (stand 2.092)!
Weblogposting
Aangepaste aanbestedingsdocumenten voor Design & Construct-contracten
Nieuwsbericht
Steun op VN klimaattop voor nieuw in Nederland gevestigd klimaatcentrum
Nieuwsbericht
Eerste schop in de grond voor bouw Nieuwe Sluis Terneuzen
Nieuwsbericht
Aanbesteding A1 Apeldoorn-Azelo fase 1 van start
Nieuwsbericht
Start verkenning Drentse Zonneroute A37
Nieuwsbericht
Start proef innovatieve laadmethode afval vervoer over water
Nieuwsbericht
Viering hoogwaterveiligheid Grensmaas
Nieuwsbericht
CBS onderzoek Verplaatsingen in Nederland
Nieuwsbericht
Lezingen van topniveau bij Verkeer, Mobiliteit & Parkeren 2017
Weblogposting
Sneller en langer groen voor fietsers in ’s-Hertogenbosch
Nieuwsbericht
Dynniq gaat samenwerken met het TU Delft Transport Instituut
Weblogposting
Verkeer rijdt over de nieuwe N31 door Harlingen
Nieuwsbericht
Oost-Nederland zet in op Slimme Mobiliteit
Nieuwsbericht
Zelfrijdende auto kansloos zonder aanpassingen in verkeersinfrastructuur in Nederland
Artikel
Samenwerking Noord-Brabant en Ohio voor Smart en Green Mobility
Nieuwsbericht
Flowtack van Royal HaskoningDHV wint De Vernufteling
Nieuwsbericht
A2 Maastricht wint Schreuderprijs 2017
Nieuwsbericht
Nominaties RIONEDinnovatieprijs 2018
Nieuwsbericht








[Banners]