Definitie


LMCA





In november 2007 bracht het Ministerie van Verkeer en Waterstaat twee rapporten uit over de totale vraag en aanbod van wegen en spoor tot het jaar 2020.

LMCA- Spoor

De centrale conclusie van het LMCA- Spoor geciteerd uit het Eindrapport:

"De groeiprognose voor met name het personenvervoer over het spoor moet ten opzichte van de Nota Mobiliteit naar boven worden bijgesteld. De ambitie voor hoogfrequent vervoer en het faciliteren van de groei van goederenvervoer vergt aanvullende investeringen."

De nota mobiliteit ging uit van een groeiprognose van 17 miljard reizigerskilometers op het spoor in 2020. Het lijkt dat we deze groeiprognose omhoog kunnen schroeven naar 21-23 miljard reizigerskilometers, aangezien we in 2006 al op een vervoeromvang van +- 16 miljard reizigerskilometers zitten!

LMCA- Wegen

De centrale conclusie van het LMCA- Wegen geciteerd uit het Eindrapport:
  1. Het huidige investeringspakket in het MIT 2007 heeft een positief effect, maar er resteren nog knelpunten, met name in de Randstad.
  2. Als op dat beeld het eindbeeld van prijsbeleid wordt toegepast (2,3 cent basisheffing en 11 cent congestieheffing), dan resteren er in 2020 nog steeds knelpunten: prijsbeleid helpt, maar bouwen blijft noodzakelijk.
  3. De ambities uit de Nota Mobiliteit zijn bijna overal haalbaar. Op de ringen Rotterdam en Utrecht zullen, aanvullend op de investeringen in weginfra, ook andere integrale, creatieve, multimodale oplossingen moeten worden uitgewerkt.
  4. Analyse vrachtvervoer en analyse Rijks N-wegen leveren nieuwe inzichten op.
Links en Rapportages

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Oct 27, 2008 by pieter gardenier.
Meest recente wijziging: Redactie Infrasite - 22-07-2015


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Eerste recyclebaar en biologisch geluidsscherm staat in Beverwijk
Nieuwsbericht
Regio kiest voor toekomstbestendige aanpak N279 Veghel - Asten
Nieuwsbericht
Heijmans rondt verkoop Duitse dochter Oevermann af
Nieuwsbericht
Herstel stuw Grave ligt op schema
Nieuwsbericht
Slimme oplossingen nodig voor leefbaar en bereikbaar Nederland
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat treft extra veiligheidsmaatregelen op N36
Nieuwsbericht
Poortjes Utrecht CS dicht, eerst nog voor 3 dagen
Nieuwsbericht
Manifest: Maak van verkeersveiligheid nationale prioriteit
Nieuwsbericht
Twee nieuwe commissarissen bij Arcadis Nederland
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat verzamelt data in en rond windparken Borssele
Nieuwsbericht
Kabinet versimpelt efficiënt gebruik ruimte
Nieuwsbericht
Reactie ProRail op boete I&M: Verbeteraanpak HSL
Nieuwsbericht
Reactie NS op handhavingsbesluit I&M
Nieuwsbericht
NS en ProRail deden het in 2016 beter dan in voorgaande jaren
Nieuwsbericht
ILT weert goederenvervoer HSL Logistik van het spoor
Nieuwsbericht
Ondanks optimisme ook zorg om vitaliteit binnensteden
Nieuwsbericht
EIB conjunctuurmeting bouwnijverheid februari 2017
Nieuwsbericht
Veel hout bij groen bouwen N18
Nieuwsbericht
A13 blijft drukste rijksweg
Nieuwsbericht
Film over de ontwikkeling van de VISI-systematiek
Weblogposting
A9 niet langer door Badhoevedorp: minister opent nieuwe weg
Nieuwsbericht
Meer zand voor Heemskerk: start kustonderhoud
Nieuwsbericht
Publiekscentrum SHIP zeesluis IJmuiden open voor publiek
Nieuwsbericht








[Banners]