Definitie


Kenniscentrum Spoorgeluid





Het Kenniscentrum Spoorgeluid is op initiatief van de ministeries van V&W en VROM in het kader van het Innovatieprogramma Geluid (IPG) opgezet bij ProRail.

Het Kenniscentrum Spoorgeluid stimuleert het gebruik van kosteneffectieve innovatieve technieken en methoden op het spoorsysteem voor het beperken van geluidhinder door kennis te verzamelen, waar nodig te bewerken en deze informatie op de juiste plekken uit te dragen. Doelgroepen van het Kenniscentrum zijn naast ProRail met name overheidsorganisaties, adviesbureaus en spoorwegbedrijven.

Het Kenniscentrum Spoorgeluid is organisatorisch ondergebracht bij ProRail Inframanagement, afdeling VMJB. Het kenniscentrum wordt bemenst door een projectleider die ondersteund wordt door een voorlichter en een documentalist. Zonodig worden specialisten ingehuurd voor specifieke deelprojecten. Het kenniscentrum is actief in het verzamelen en bewerken, maar vooral ook met het uitdragen en verspreiden van kennis. Dit vindt niet alleen plaats op verzoek van de gebruikers van het kenniscentrum, maar ook en vooral uit eigen beweging. Daarnaast beoordeelt en valideert het kenniscentrum de resultaten van uitgevoerd onderzoek en signaleert het behoefte aan nieuw onderzoek. Met studies worden ontwikkelingen geanalyseerd en zonodig via bijeenkomsten of een nieuwsbrief nader onder de aandacht van de doelgroepen worden gebracht.

Zie ook

:* http://www.innovatieprogrammageluid.nl/page.asp?id=974, en meld u aan voor het digitale documentatiesysteem via http://www.innovatieprogrammageluid.nl/page.asp?id=1153.



:* Innovatieprogramma Geluid

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Mar 19, 2008 by admin.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





De regels de baas!
Weblogposting
World of Concrete Europe tijdens INTERMAT Paris 2018: alle oplossingen voor de betonindustrie
Weblogposting
Ontwerptracébesluit A1 Apeldoorn-Azelo ter inzage
Nieuwsbericht
Hoofdlijnen Beheerplan 2018 naar relaties ProRail
Nieuwsbericht
TenneT selecteert SPIE voor bouw 380 kV hoogspanningsstation Vierverlaten
Nieuwsbericht
Dag van de Openbare Ruimte 2017: Mooie weer zorgt voor massaal gebruik openbare ruimte
Weblogposting
3 aannemerscombinaties vervolgen aanbesteding A16 Rotterdam
Nieuwsbericht
Effecten van een progressief boetestelsel op verkeersveiligheid
Nieuwsbericht
Provincie Noord-Brabant start met aanbestedingsprocedure N69
Nieuwsbericht
Doelstelling wind op land binnen bereik ondanks knelpunten
Nieuwsbericht
Start veldonderzoek naar effect zandsuppleties op natuur
Nieuwsbericht
EIB Conjunctuurmeting bouwnijverheid april 2017
Nieuwsbericht
Wereldprimeur: eerste 3D-geprinte betonnen fietsbrug
Nieuwsbericht
Zuid-Hollandse brugopeningen beschikbaar als open data
Nieuwsbericht
TÜV Persoonscertificering via D&F Safety Academy
Weblogposting
Tien jaar Betuweroute
Nieuwsbericht
SPIE benoemt Lieve Declercq tot algemeen directeur van SPIE Nederland
Nieuwsbericht
Schultz: 'Fiets is terug van weggeweest'
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat op zoek naar duurzame vervoersinitiatieven
Nieuwsbericht
Samenwerking binnen de automotive industrie belangrijker dan ooit
Nieuwsbericht
Implementatie vierde EU-Spoorwegpakket in Nederlandse Spoorwegwetgeving
Nieuwsbericht
Groot onderhoud Heinenoordtunnel zomer 2017
Nieuwsbericht
Nieuwe situatie knooppunt Holendrecht vanaf 12 juni 2017
Nieuwsbericht








[Banners]