Definitie


IS9





Binnen de afdeling IS9 werd al het onderhoud in en om het spoor aangestuurd en uitgevoerd.

Deze afdeling bestond totdat in 1995 NS werd geprivatiseerd.

Centraal in Utrecht was er een stafgroep met per techniekveld een StafMedewerker als hoogste technische baas die instrukties en voorschriften opstelde waar alle technische medewerkers zich aan diende te houden.

We kenden de volgende StafMedewerkers:
  • SMS Stafmedewerker Seinwezen
  • SME Stafmedewerker Energievoorziening
  • SMT Stafmedewerker Telecommunicatie
  • SMM Stafmedewerker Meettechniek
Lokaal in de distrikten was er een DistrictStafgroep met daaronder Secties.

We kenden de volgende districten:

: Zwolle

: Amsterdam

: Utrecht

: Rotterdam

: Eindhoven

De lokaal technisch hoogst verantwoordelijke medewerkers waren:
  • DMS Districtmedewerker Seinwezen
  • DME Districtmedewerker Energievoorziening
  • DMI Districtmedewerker Informatica en Telecommunicatie
  • DMM Districtmedewerker Meettechniek
Het technisch uitvoerend personeel van opzichters en monteur / hoofdmonteurs per techniekveld waren ondergebracht in zogenaamde secties, met een sectieleider als leidinggevende en technisch verantwoordelijke voor de uitvoering van alle technische werkzaamheden.

Binnen een district waren er meerdere secties Seinwezen en Energievoorziening.

District Rotterdam had b.v. secties Seinwezen in Rotterdam-Noord, Rotterdam-Zuid, Den Haag en Roosendaal; Voor Energievoorziening waren er secties in Den Haag, Rotterdam-Zuid en Roosendaal. Een en ander afhankelijk van de concentratie van werkzaamheden en het gegeven dat ingeval van verstoringen een technisch persoon in de avond uren en weekenden binnen 45 minuten ter plaatse moest kunnen zijn.

Verder was er per district één sectie Telecom en één DistrictsMeetgroep.

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on May 01, 2008 by rené verharen.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Proef spookfiles A58: doorontwikkeling C-ITS biedt grote kansen
Nieuwsbericht
Winners RailTech Innovation Awards 2017 announced
Nieuwsbericht
Waterschappen op weg klimaatambities waar te maken
Nieuwsbericht
Bernard Wientjes presenteert De Bouwagenda aan kabinet
Nieuwsbericht
TLEX: real-time data-uitwisseling tussen verkeerslichten en weggebruikers
Nieuwsbericht
Witteveen+Bos boekt goede resultaten over 2016
Nieuwsbericht
Praktijkproef voertuigdata: veiliger rijden door slimmer data benutten
Nieuwsbericht
Elke 10 minuten een IC
Nieuwsbericht
Historische namen voor viaducten in de Tractaatweg
Nieuwsbericht
Intertraffic Amsterdam joins forces with Automotive Week
Nieuwsbericht
Contract ondertekend: vernieuwing Amstelveenlijn flinke stap dichterbij
Nieuwsbericht
ACM: Spoorvervoerders maken zich zorgen over marktontwikkelingen
Nieuwsbericht
Camerabeeld om spoor te inspecteren
Nieuwsbericht
Nederlandse kust goed in het zand
Nieuwsbericht
UvW: Minister Schultz ontvangt Uniepenning
Nieuwsbericht
2016 redelijk jaar voor Movares – bedrijfsresultaat € 4,9 mln
Nieuwsbericht
Waterschappen: Klimaataanpak duldt geen uitstel
Nieuwsbericht
A10 West deze zomer dicht voor groot onderhoud
Nieuwsbericht
Lean & Green Off-Road op weg naar landelijk dekkend netwerk
Nieuwsbericht
17 maart zijn 45.000 mensen Bewust Veilig
Nieuwsbericht
Tracébesluit A12/A15 Ressen-Oudbroeken (ViA15) ter visie
Nieuwsbericht
Herman van der Horst nieuwe divisiedirecteur Movares
Nieuwsbericht
Verkeersbordendatabank als instrument voor veiliger en duurzamer verkeer
Nieuwsbericht








[Banners]