Definitie


IS9





Binnen de afdeling IS9 werd al het onderhoud in en om het spoor aangestuurd en uitgevoerd.

Deze afdeling bestond totdat in 1995 NS werd geprivatiseerd.

Centraal in Utrecht was er een stafgroep met per techniekveld een StafMedewerker als hoogste technische baas die instrukties en voorschriften opstelde waar alle technische medewerkers zich aan diende te houden.

We kenden de volgende StafMedewerkers:
  • SMS Stafmedewerker Seinwezen
  • SME Stafmedewerker Energievoorziening
  • SMT Stafmedewerker Telecommunicatie
  • SMM Stafmedewerker Meettechniek
Lokaal in de distrikten was er een DistrictStafgroep met daaronder Secties.

We kenden de volgende districten:

: Zwolle

: Amsterdam

: Utrecht

: Rotterdam

: Eindhoven

De lokaal technisch hoogst verantwoordelijke medewerkers waren:
  • DMS Districtmedewerker Seinwezen
  • DME Districtmedewerker Energievoorziening
  • DMI Districtmedewerker Informatica en Telecommunicatie
  • DMM Districtmedewerker Meettechniek
Het technisch uitvoerend personeel van opzichters en monteur / hoofdmonteurs per techniekveld waren ondergebracht in zogenaamde secties, met een sectieleider als leidinggevende en technisch verantwoordelijke voor de uitvoering van alle technische werkzaamheden.

Binnen een district waren er meerdere secties Seinwezen en Energievoorziening.

District Rotterdam had b.v. secties Seinwezen in Rotterdam-Noord, Rotterdam-Zuid, Den Haag en Roosendaal; Voor Energievoorziening waren er secties in Den Haag, Rotterdam-Zuid en Roosendaal. Een en ander afhankelijk van de concentratie van werkzaamheden en het gegeven dat ingeval van verstoringen een technisch persoon in de avond uren en weekenden binnen 45 minuten ter plaatse moest kunnen zijn.

Verder was er per district één sectie Telecom en één DistrictsMeetgroep.

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on May 01, 2008 by rené verharen.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





6 Redenen om Verkeer, Mobiliteit & Parkeren te bezoeken
Weblogposting
Lightwell levert 700 armaturen aan Heerhugowaard
Weblogposting
Interview met Ineke Meijer namens de Provincie Gelderland over het Partnership Talking Traffic
Artikel
Bezoek Active Roads op stand 2.114!
Weblogposting
Primeur op Verkeer, Mobiliteit & Parkeren 2017: De Verrijdbare Mobiele Parkeer Unit (VMPU) van De Groot Camerasystemen (stand 2.092)!
Weblogposting
Aangepaste aanbestedingsdocumenten voor Design & Construct-contracten
Nieuwsbericht
Steun op VN klimaattop voor nieuw in Nederland gevestigd klimaatcentrum
Nieuwsbericht
Eerste schop in de grond voor bouw Nieuwe Sluis Terneuzen
Nieuwsbericht
Aanbesteding A1 Apeldoorn-Azelo fase 1 van start
Nieuwsbericht
Start verkenning Drentse Zonneroute A37
Nieuwsbericht
Start proef innovatieve laadmethode afval vervoer over water
Nieuwsbericht
Viering hoogwaterveiligheid Grensmaas
Nieuwsbericht
CBS onderzoek Verplaatsingen in Nederland
Nieuwsbericht
Lezingen van topniveau bij Verkeer, Mobiliteit & Parkeren 2017
Weblogposting
Sneller en langer groen voor fietsers in ’s-Hertogenbosch
Nieuwsbericht
Dynniq gaat samenwerken met het TU Delft Transport Instituut
Weblogposting
Verkeer rijdt over de nieuwe N31 door Harlingen
Nieuwsbericht
Oost-Nederland zet in op Slimme Mobiliteit
Nieuwsbericht
Zelfrijdende auto kansloos zonder aanpassingen in verkeersinfrastructuur in Nederland
Artikel
Samenwerking Noord-Brabant en Ohio voor Smart en Green Mobility
Nieuwsbericht
Flowtack van Royal HaskoningDHV wint De Vernufteling
Nieuwsbericht
A2 Maastricht wint Schreuderprijs 2017
Nieuwsbericht
Nominaties RIONEDinnovatieprijs 2018
Nieuwsbericht








[Banners]