Definitie


IS9





Binnen de afdeling IS9 werd al het onderhoud in en om het spoor aangestuurd en uitgevoerd.

Deze afdeling bestond totdat in 1995 NS werd geprivatiseerd.

Centraal in Utrecht was er een stafgroep met per techniekveld een StafMedewerker als hoogste technische baas die instrukties en voorschriften opstelde waar alle technische medewerkers zich aan diende te houden.

We kenden de volgende StafMedewerkers:
  • SMS Stafmedewerker Seinwezen
  • SME Stafmedewerker Energievoorziening
  • SMT Stafmedewerker Telecommunicatie
  • SMM Stafmedewerker Meettechniek
Lokaal in de distrikten was er een DistrictStafgroep met daaronder Secties.

We kenden de volgende districten:

: Zwolle

: Amsterdam

: Utrecht

: Rotterdam

: Eindhoven

De lokaal technisch hoogst verantwoordelijke medewerkers waren:
  • DMS Districtmedewerker Seinwezen
  • DME Districtmedewerker Energievoorziening
  • DMI Districtmedewerker Informatica en Telecommunicatie
  • DMM Districtmedewerker Meettechniek
Het technisch uitvoerend personeel van opzichters en monteur / hoofdmonteurs per techniekveld waren ondergebracht in zogenaamde secties, met een sectieleider als leidinggevende en technisch verantwoordelijke voor de uitvoering van alle technische werkzaamheden.

Binnen een district waren er meerdere secties Seinwezen en Energievoorziening.

District Rotterdam had b.v. secties Seinwezen in Rotterdam-Noord, Rotterdam-Zuid, Den Haag en Roosendaal; Voor Energievoorziening waren er secties in Den Haag, Rotterdam-Zuid en Roosendaal. Een en ander afhankelijk van de concentratie van werkzaamheden en het gegeven dat ingeval van verstoringen een technisch persoon in de avond uren en weekenden binnen 45 minuten ter plaatse moest kunnen zijn.

Verder was er per district één sectie Telecom en één DistrictsMeetgroep.

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on May 01, 2008 by rené verharen.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Het financiële plaatje van een project objectief in kaart brengen
Weblogposting
TenneT beëindigt contracten met Heijmans-Europoles
Nieuwsbericht
ProRail waarschuwt voor trillingshinder bij nieuwbouw langs het spoor
Nieuwsbericht
Nieuwe visie Noord-Brabant: Van openbaar vervoer naar gedeelde mobiliteit
Nieuwsbericht
Proef met dynamische maximumsnelheden op A2 Deil-Vught
Nieuwsbericht
Week van Ons Water in teken van extreem weer en wateroverlast
Nieuwsbericht
Robots, slechte Cyber Security en frustratie; hoe voorkomen bedrijven de 'Drift into failure'?
Weblogposting
Orderportefeuilles bouw met twee tiende maand gestegen
Nieuwsbericht
Aanvullende onderzoeken en aangepaste planning voor PHS Meteren-Boxtel
Nieuwsbericht
Klimaatenvelop: 22,5 miljoen voor circulaire economie
Nieuwsbericht
Proef met langzamer rijdende goederentreinen tussen Meteren en Boxtel
Nieuwsbericht
Hittewerende bekleding voor 5 tunnels
Nieuwsbericht
Nederlandse minister opent ITS Forum 2018
Nieuwsbericht
'Twee miljoen treinreizigers naar Berlijn haalbaar'
Nieuwsbericht
Potentie thermische energie uit water groter dan gedacht
Nieuwsbericht
Initiatief oplossing verkeersveiligheid N35
Nieuwsbericht
Meer deelauto's voor betere bereikbaarheid en schonere lucht
Nieuwsbericht
Rijk, regio en bedrijven: samenwerken aan vervoer van de toekomst
Nieuwsbericht
TenneT en Natuurmonumenten; duurzaam landschap onder hoogspanning
Nieuwsbericht
Vijf overwegen iets langer dicht
Nieuwsbericht
Extra inzet Rijkswaterstaat op Duitse feestdagen
Nieuwsbericht
Minister staat Stints uit voorzorg niet meer toe op de openbare weg
Nieuwsbericht
Op weg naar 100 procent circulair wegmeubilair
Nieuwsbericht








[Banners]