Definitie


Controleur veilige berijdbaarheid





Voorschrift Controle Veilige Berijdbaarheid

Doel

De controle veilige berijdbaarheid in opdracht van ProRail heeft tot doel om Railinfrastructuur

projecten onafhankelijk te laten beoordelen op het aspect veilige berijdbaarheid.

Toepassingsgebied

Railinfrastructuur projecten met risico's voor de veilige berijdbaarheid die hebben vastgesteld

dat zij een controle veilige berijdbaarheid willen laten uitvoeren.

Na incidenten, calamiteiten het weer opnieuw in gebruik nemen van de railinfrastructuur.

Het na een TSB- Tijdelijke Snelheids Beperking (Tijdelijke Snelheids Beperking)weer volledig in gebruik nemen van de railinfrastructuur of het aanpassen van de TSB.

Uitgangspunten
  • De controle veilige berijdbaarheid wordt uitgevoerd door de controleur veiligeberijdbaarheid (CVB).
  • De CVB beschikt over de vaardigheden en voldoet aan de eisen zoals vastgelegd in defunctieomschrijving Controleur Veilige Berijdbaarheid, PRC00036E-4].
  • De CVB werkt volgens de procedure PRC00036-E.
  • Een controle veilige berijdbaarheid wordt altijd uitgevoerd tijdens de uitvoering, ter plaatseen in ieder geval vooraf aan de indienstelling van de nieuwe, gewijzigde railinfrastructuur.
  • De CVB moet onafhankelijk zijn ten opzichte van de partijen die deelnemen aan hetproject: ingenieursbureau(s), aannemer(s) en ProRail.
Voorschrift Controle Veilige Berijdbaarheid

Reglement Borgen Veilige Berijdbaarheid bij projecten voor opdrachtnemers en derden

Inleiding

Deze informatie gaat in op het doel en de doelgroep van het reglement en geeft aan wie

verantwoordelijk is. Reikwijdte, inrichting en uitgangspunten van het reglement worden

benoemd.

Doel reglement

Doel van dit reglement is het stellen van voorwaarden voor de veilige berijdbaarheid voorzover

beïnvloed door projectmatige werkzaamheden in opdracht van ProRail of door derden. Het

reglement geeft hiervoor een bindend kader.

Doelgroep reglement

Iedereen die in opdracht van ProRail n.v. (ProRail) en in opdracht van derden werkzaamheden

verricht aan of in de omgeving van de railinfrastructuur is verplicht de richtlijnen uit dit

reglement op te volgen. Het document is niet van toepassing op degene die werkzaamheden

onder een procescontract uitvoeren.

Reikwijdte reglement

Dit reglement omvat de door ProRail beheerde hoofdsporen, lokaalsporen, tramwegen en

Raccordementen. Dit geldt voor sporen in exploitatie en in aanbouw.

Verantwoordelijk voor reglement

De directeur B&I en de directeur Nieuwbouw zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de inhoud,

het beheer en de naleving van dit reglement.

Uitgangspunten en voorwaarden

De volgende uitgangspunten en voorwaarden gelden voor dit reglement:
  • Spoorweg wet: ProRail is risicoaansprakelijk voor de veilige berijdbaarheid van derailinfrastructuur.
  • Opdrachtnemers van ProRail zijn erkend volgens de Erkenningsregeling van ProRail ofgecertificeerd volgens Branchegerichte Toelichting Railinfrastructuur, RIB0094.
Reglement Borgen Veilige Berijdbaarheid bij projecten voor opdrachtnemers en derden

Eerste versie geschreven door: Hans Marijnissen

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Nov 03, 2008 by naut smit.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Interview met Fien Dekker bedenker van Rain(a)Way
Artikel
Dag van de Openbare Ruimte 2017
Event
Gemeente Tilburg en Dynniq lanceren fietsers-app voor langer groen licht
Nieuwsbericht
Renovatie van sluis Amerongen uitgesteld
Nieuwsbericht
Dag van de Openbare Ruimte 2017: Achtduizend openbare ruimte professionals in de Jaarbeurs
Weblogposting
Deltaprogramma 2018, Maatregelen om gevolgen van extreem weer te beperken
Nieuwsbericht
Meer mobiliteit in een duurzamer Nederland
Nieuwsbericht
Prinsjesdag 2017: Wonen en Rijksdienst
Nieuwsbericht
N3 wordt robuust en energieneutraal
Nieuwsbericht
Zuid-Hollandse N211 wordt eerste CO2-negatieve weg
Nieuwsbericht
Innovativiteit ten top bij ‘Hack the Road’
Nieuwsbericht
Koninklijke BAM Groep winnaar Forest50 verkiezing
Nieuwsbericht
Geen spanning bij werken aan de bovenleiding
Nieuwsbericht
Grootste crisisoefening rivierdijken sinds hoogwater 1995
Nieuwsbericht
Interview met Hans Nouwens: Lichtmast lijkt ideaal opstelpunt technologie voor slimme stad
Artikel
Luminext: Kom naar de lezing 'Smart Lighting & Geluidsensoren'
Weblogposting
Nieuwe vervoerder op het spoor: Railexperts
Nieuwsbericht
Pilz organiseert uniek congres Master of Safety op 9 november 2017
Weblogposting
Prettig onder- en bovengronds samenwerken
Bezoek Andes op Dag van de Openbare Ruimte 2017
stand 4.4.38
Weblogposting
Krinkels: Gebiedscontracten Noord- en Zuid-Holland
Weblogposting
Andes: Succesvolle koppeling met zaaksysteem voor Utrecht
Weblogposting
Trots op onze nieuwste software Luminizer 5
Weblogposting
Gasunie treedt toe tot North Sea Wind Power Hub consortium
Nieuwsbericht








[Banners]