Definitie


Controleur veilige berijdbaarheid





Voorschrift Controle Veilige Berijdbaarheid

Doel

De controle veilige berijdbaarheid in opdracht van ProRail heeft tot doel om Railinfrastructuur

projecten onafhankelijk te laten beoordelen op het aspect veilige berijdbaarheid.

Toepassingsgebied

Railinfrastructuur projecten met risico's voor de veilige berijdbaarheid die hebben vastgesteld

dat zij een controle veilige berijdbaarheid willen laten uitvoeren.

Na incidenten, calamiteiten het weer opnieuw in gebruik nemen van de railinfrastructuur.

Het na een TSB- Tijdelijke Snelheids Beperking (Tijdelijke Snelheids Beperking)weer volledig in gebruik nemen van de railinfrastructuur of het aanpassen van de TSB.

Uitgangspunten
  • De controle veilige berijdbaarheid wordt uitgevoerd door de controleur veiligeberijdbaarheid (CVB).
  • De CVB beschikt over de vaardigheden en voldoet aan de eisen zoals vastgelegd in defunctieomschrijving Controleur Veilige Berijdbaarheid, PRC00036E-4].
  • De CVB werkt volgens de procedure PRC00036-E.
  • Een controle veilige berijdbaarheid wordt altijd uitgevoerd tijdens de uitvoering, ter plaatseen in ieder geval vooraf aan de indienstelling van de nieuwe, gewijzigde railinfrastructuur.
  • De CVB moet onafhankelijk zijn ten opzichte van de partijen die deelnemen aan hetproject: ingenieursbureau(s), aannemer(s) en ProRail.
Voorschrift Controle Veilige Berijdbaarheid

Reglement Borgen Veilige Berijdbaarheid bij projecten voor opdrachtnemers en derden

Inleiding

Deze informatie gaat in op het doel en de doelgroep van het reglement en geeft aan wie

verantwoordelijk is. Reikwijdte, inrichting en uitgangspunten van het reglement worden

benoemd.

Doel reglement

Doel van dit reglement is het stellen van voorwaarden voor de veilige berijdbaarheid voorzover

beïnvloed door projectmatige werkzaamheden in opdracht van ProRail of door derden. Het

reglement geeft hiervoor een bindend kader.

Doelgroep reglement

Iedereen die in opdracht van ProRail n.v. (ProRail) en in opdracht van derden werkzaamheden

verricht aan of in de omgeving van de railinfrastructuur is verplicht de richtlijnen uit dit

reglement op te volgen. Het document is niet van toepassing op degene die werkzaamheden

onder een procescontract uitvoeren.

Reikwijdte reglement

Dit reglement omvat de door ProRail beheerde hoofdsporen, lokaalsporen, tramwegen en

Raccordementen. Dit geldt voor sporen in exploitatie en in aanbouw.

Verantwoordelijk voor reglement

De directeur B&I en de directeur Nieuwbouw zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de inhoud,

het beheer en de naleving van dit reglement.

Uitgangspunten en voorwaarden

De volgende uitgangspunten en voorwaarden gelden voor dit reglement:
  • Spoorweg wet: ProRail is risicoaansprakelijk voor de veilige berijdbaarheid van derailinfrastructuur.
  • Opdrachtnemers van ProRail zijn erkend volgens de Erkenningsregeling van ProRail ofgecertificeerd volgens Branchegerichte Toelichting Railinfrastructuur, RIB0094.
Reglement Borgen Veilige Berijdbaarheid bij projecten voor opdrachtnemers en derden

Eerste versie geschreven door: Hans Marijnissen

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Nov 03, 2008 by naut smit.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Publicatie Netverklaring 2020: nieuwe 'menukaart' voor vervoerders
Nieuwsbericht
OPLEIDING MILIEUGELUID
Weblogposting
Zondag 9 december start nieuwe dienstregeling 2019
Nieuwsbericht
Rijk, provincies, gemeenten en partners presenteren plan veilig verkeer
Nieuwsbericht
Nieuwe werkgeversvereniging sector waterschappen
Nieuwsbericht
Minder hinder voor reizigers door werkzaamheden aan het spoor
Nieuwsbericht
Stijgende waterstand grote rivieren
Nieuwsbericht
Hoog bezoek tijdens InfraTech 2019
Nieuwsbericht
ProRail gunt grootste spoorcontract PHS Rijswijk - Rotterdam aan Strukton
Nieuwsbericht
Roermond Bereikbaar zet in op duurzame mobiliteit
Nieuwsbericht
Meer agrarisch gebied wordt open natuurlijk terrein
Nieuwsbericht
Handleiding voor energiedata-uitwisseling beschikbaar
Nieuwsbericht
Boskalis gaat nieuwe N69 bouwen en maakt de weg energie-neutraal
Nieuwsbericht
Terug naar 2x1 rijstroken bij renovatie Waalbrug Nijmegen
Nieuwsbericht
Waterinnovatieprijs 2018 uitgereikt
Nieuwsbericht
Informatiecentrum N280 Roermond opent de deuren
Nieuwsbericht
Rijk en regio investeren in betere bereikbaarheid van Nederland
Nieuwsbericht
Kabinet maakt einde aan onbewaakte overwegen
Nieuwsbericht
Volg bij Andes korte gebruikerstraining 'LTC TVM in de praktijk' tijdens Vakbeurs Mobiliteit
Weblogposting
CO2-uitstoot ProRail in 2017 gedaald
Nieuwsbericht
Andes: Koppeling met Mozard voor Midden-Drenthe
Weblogposting
Overheden investeren 600 miljoen in klimaatbestendig Nederland
Nieuwsbericht
Meer duurzaam en slim transport tussen Nederland en Noordrijn-Westfalen
Nieuwsbericht








[Banners]