Definitie


Controleur veilige berijdbaarheid





Voorschrift Controle Veilige Berijdbaarheid

Doel

De controle veilige berijdbaarheid in opdracht van ProRail heeft tot doel om Railinfrastructuur

projecten onafhankelijk te laten beoordelen op het aspect veilige berijdbaarheid.

Toepassingsgebied

Railinfrastructuur projecten met risico's voor de veilige berijdbaarheid die hebben vastgesteld

dat zij een controle veilige berijdbaarheid willen laten uitvoeren.

Na incidenten, calamiteiten het weer opnieuw in gebruik nemen van de railinfrastructuur.

Het na een TSB- Tijdelijke Snelheids Beperking (Tijdelijke Snelheids Beperking)weer volledig in gebruik nemen van de railinfrastructuur of het aanpassen van de TSB.

Uitgangspunten
  • De controle veilige berijdbaarheid wordt uitgevoerd door de controleur veiligeberijdbaarheid (CVB).
  • De CVB beschikt over de vaardigheden en voldoet aan de eisen zoals vastgelegd in defunctieomschrijving Controleur Veilige Berijdbaarheid, PRC00036E-4].
  • De CVB werkt volgens de procedure PRC00036-E.
  • Een controle veilige berijdbaarheid wordt altijd uitgevoerd tijdens de uitvoering, ter plaatseen in ieder geval vooraf aan de indienstelling van de nieuwe, gewijzigde railinfrastructuur.
  • De CVB moet onafhankelijk zijn ten opzichte van de partijen die deelnemen aan hetproject: ingenieursbureau(s), aannemer(s) en ProRail.
Voorschrift Controle Veilige Berijdbaarheid

Reglement Borgen Veilige Berijdbaarheid bij projecten voor opdrachtnemers en derden

Inleiding

Deze informatie gaat in op het doel en de doelgroep van het reglement en geeft aan wie

verantwoordelijk is. Reikwijdte, inrichting en uitgangspunten van het reglement worden

benoemd.

Doel reglement

Doel van dit reglement is het stellen van voorwaarden voor de veilige berijdbaarheid voorzover

beïnvloed door projectmatige werkzaamheden in opdracht van ProRail of door derden. Het

reglement geeft hiervoor een bindend kader.

Doelgroep reglement

Iedereen die in opdracht van ProRail n.v. (ProRail) en in opdracht van derden werkzaamheden

verricht aan of in de omgeving van de railinfrastructuur is verplicht de richtlijnen uit dit

reglement op te volgen. Het document is niet van toepassing op degene die werkzaamheden

onder een procescontract uitvoeren.

Reikwijdte reglement

Dit reglement omvat de door ProRail beheerde hoofdsporen, lokaalsporen, tramwegen en

Raccordementen. Dit geldt voor sporen in exploitatie en in aanbouw.

Verantwoordelijk voor reglement

De directeur B&I en de directeur Nieuwbouw zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de inhoud,

het beheer en de naleving van dit reglement.

Uitgangspunten en voorwaarden

De volgende uitgangspunten en voorwaarden gelden voor dit reglement:
  • Spoorweg wet: ProRail is risicoaansprakelijk voor de veilige berijdbaarheid van derailinfrastructuur.
  • Opdrachtnemers van ProRail zijn erkend volgens de Erkenningsregeling van ProRail ofgecertificeerd volgens Branchegerichte Toelichting Railinfrastructuur, RIB0094.
Reglement Borgen Veilige Berijdbaarheid bij projecten voor opdrachtnemers en derden

Eerste versie geschreven door: Hans Marijnissen

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Nov 03, 2008 by naut smit.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Renovatie Waalbrug Nijmegen start in maart
Nieuwsbericht
Arcadis helpt bij ecologische impuls Maas
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat publiceert meest recente editie inkoopplanning (feb 2019)
Nieuwsbericht
Bam Infra Winnaar Innovatie Award 2019 - Infra Relatiedagen Hardenberg 2020 op 4, 5 en 6 februari
Weblogposting
ProRail en Flitsmeister werken samen aan verkeersveiligheid bij overwegen
Nieuwsbericht
Veel overlast voor treinverkeer door verwarde personen
Nieuwsbericht
Onbeveiligde overweg Beesel per direct op slot
Nieuwsbericht
Treinen besparen 1,43 miljard kilogram CO2
Nieuwsbericht
ProRail wil na Nederlands ook Europees OV toekomstbeeld
Nieuwsbericht
Eerste positieve testresultaten geavanceerd geluidsscherm
Nieuwsbericht
Intercity's blijven stoppen in Schiedam
Nieuwsbericht
Onderhoud informatievoorziening rijkswegen duurzaam aanbesteed
Artikel
Rijkswaterstaat start met aangepast selectiebeleid bij aanbestedingen GWW
Nieuwsbericht
Interview met wethouder Alwin te Rietstap van gemeente Hardenberg over innovaties en duurzaamheid bij de realisatie van infraprojecten
Artikel
Proefrit met snelle trein tussen Groningen en de Randstad
Nieuwsbericht
Interview met Anne Koudstaal van KWS over PlasticRoad
Artikel
Proef met Treinalert: meld overlast in de trein per sms of app
Nieuwsbericht
Proef tegen trillingen Brabantroute wordt uitgebreid
Nieuwsbericht
Schiphol en Nederlandse bouwbedrijven gaan strategische samenwerking aan
Nieuwsbericht
Kabinet zet in op groenere benzine
Nieuwsbericht
Wereldwijde aanpak weerextremen en gevolgen klimaatverandering hard nodig
Nieuwsbericht
Aan de slag voor meer fietsers in Gelderland
Nieuwsbericht
Van Veldhoven haalt circulaire kopgroep naar Nederland
Nieuwsbericht








[Banners]