Definitie


BUES 2000





Door de Duitse firma Scheidt en Bachman is een Overweg ontwikkeld met een diagnosesysteem. Dit diagnosesysteem registreert de werking van de overweg. Ook registreert het systeem fouten die optreden. Daarnaast kan aan de hand van foutmeldingen naar oorzaken gezocht worden.

Werking van het systeem

De diagnose unit van het systeem registreert alle activiteiten van de overweg. Met behulp van een gsm modem is het mogelijk om op afstand contact te maken met de diagnose unit. Zo kan dus bekeken worden welke activiteiten de overweg uitgevoerd heeft, of aan het uitvoeren is. Ook kan worden nagegaan wat de status van de overweg is. Dat wil zeggen of de overweg in storing is of dat de overweg fouten heeft geregistreerd. Een foutmelding geeft aan dat er een fout is geregistreerd, maar dat de overweg is niet in stroring. Aan de hand van de foutmeldingen kan vervolgens de oorzaak achterhaald worden. Zo weet b.v. een storingsmonteur exact welke materialen hij nodig heeft om de fout of storing op te lossen.

Verder kan het systeem een sms-bericht versturen als het systeem in storing is. Nadat het sms-bericht ontvangen is kan contact met de overweg worden gemaakt om precies na te gaan wat de storing is.

Het systeem kan ook aangeven wat de mogelijke oorzaken zijn van een fout- of storingsmelding. Hierdoor ontstaat er een soort check-list. De lijsten met activiteiten van een overweg worden automatisch periodiek verstuurt naar een centrale computer. In deze bestanden worden mogelijk foutmeldingen duidelijk aangegeven. Daarnaast wordt periodiek een overzicht van alle foutmeldingen verstuurt.

Daarnaast is het mogelijk om een aantal (maximaal 64) overwegen aan te sluiten op een centrale. Zo kunnen constant de aangesloten overwegen in de gaten gehouden worden.

Logfiles

Periodiek (b.v. elke dag om 0:00) zal het systeem logfiles doorsturen met daarin alle activiteiten van de overweg. Activieteiten waarbij fouten opgetreden zijn worden duidelijk gemarkeerd door ** voor de regel te zetten (zie voorbeeld). Ook worden periodiek de fouten in een apart bestand door gestuurd.

Voordelen

Grote voordelen zijn:
  • Beter overzicht voor storingen in systemen.
  • Door foutmeldingen in het systeem tijdig te signaleren kan een mankement hersteld worden voordat de overweg in storing gaat.
  • Aangezien het systeem aangeeft waardoor de storing veroorzaakt wordt kan de storingsmonteur meteen de goede materialen meenemen.
Schermvoorbeelden

Is in de installatie een fout of storing opgetreden, dan wordt dit bij nummer 1 aangegeven

Voor ondersteuning bij een foutregel (altijd aangegeven door **) selecteer de gewenste regel 2

Als nu de knop 3 aangeklikt wordt verschijnt een nieuw scherm met ondersteuning voor de geselecteerde regel

In dit volgende scherm staan mogelijke redenen waarom de fout opgetreden is.

Eerste versie van artikel geschreven door: Roel Lenzen

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Feb 25, 2010 by pieter gardenier.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Elke 10 minuten een IC
Nieuwsbericht
Historische namen voor viaducten in de Tractaatweg
Nieuwsbericht
Intertraffic Amsterdam joins forces with Automotive Week
Nieuwsbericht
Contract ondertekend: vernieuwing Amstelveenlijn flinke stap dichterbij
Nieuwsbericht
ACM: Spoorvervoerders maken zich zorgen over marktontwikkelingen
Nieuwsbericht
Camerabeeld om spoor te inspecteren
Nieuwsbericht
Nederlandse kust goed in het zand
Nieuwsbericht
UvW: Minister Schultz ontvangt Uniepenning
Nieuwsbericht
2016 redelijk jaar voor Movares – bedrijfsresultaat € 4,9 mln
Nieuwsbericht
Waterschappen: Klimaataanpak duldt geen uitstel
Nieuwsbericht
A10 West deze zomer dicht voor groot onderhoud
Nieuwsbericht
Lean & Green Off-Road op weg naar landelijk dekkend netwerk
Nieuwsbericht
17 maart zijn 45.000 mensen Bewust Veilig
Nieuwsbericht
Tracébesluit A12/A15 Ressen-Oudbroeken (ViA15) ter visie
Nieuwsbericht
Herman van der Horst nieuwe divisiedirecteur Movares
Nieuwsbericht
Verkeersbordendatabank als instrument voor veiliger en duurzamer verkeer
Nieuwsbericht
2getthere wint grootste autonoom vervoerproject ter wereld
Nieuwsbericht
Start Verkenning nautische veiligheid passage Maastricht
Nieuwsbericht
Treinen beter bij de tijd met de SmartWatch
Nieuwsbericht
Royal HaskoningDHV delivers solid performance in 2016
Nieuwsbericht
Strandval op westkust Ameland
Nieuwsbericht
Gunning versterking Ehzerbrug en Markelosebrug
Nieuwsbericht
Fietspaden kunnen veel veiliger
Nieuwsbericht








[Banners]