Definitie


Deltaplan Duurzaam Vervoer



Duurzaam vervoer vraagt om zelfstandige, maar vooral ook gecoördineerde acties op zeer veel vlakken. Van voertuigtechniek tot infrastructuur tot menselijk handelen. Zonder structuur en kansenbiedende kaders kunnen geen slagvaardige beslissingen worden genomen. Er is een Deltaplan nodig om dit dynamisch te organiseren.


Inhoud
1 Algemeen
2 Onderbouwing
3 Bronvermeldingen, documenten en links
4 Wijziginghistorie


1. Algemeen


2 Onderbouwing
2.1 Huidige ontwikkelingen
Zoals het oorspronkelijke Deltaplan tot doel had Nederland duurzaam veiliger te maken voor de dreiging uit zee, heeft het Deltaplan Duurzaam Vervoer tot doel duurzaam vervoer tot stand te brengen. Niet door daar een dwingende blauwdruk voor neer te leggen. Maar door allerlei mogelijkheden en handreikingen te bieden om dit doel beter te kunnen bereiken. Vanuit het besef dat vervoer niet statisch is maar juist dynamisch. Waarbij keuzen niet alleen te maken hebben met momenten van investeren en daarmee door te rekenen zijn op effecten en rendement. Maar ook dagelijks genomen worden door miljoenen individuen, met afwegingen die op dat moment voor haar of hem opportuun zijn.
Het grote aantal spelers, van multinationals en alle overheidslagen, tot kleine inventieve spelers en de individuele gebruikers (u en ik) vraagt om een Deltaplan dat structuur biedt en organiseert. Dat mensen helpt kansen te benutten en de juiste beslissingen te nemen. maar ze ook uitdaagt.
Het Deltaplan moet niet alleen bijdragen aan het duurzamer maken van de bestaande vervoersmodaliteiten. Het moet ook bijdragen vernieuwende vervoersmodaliteiten tot ontwikkeling te brengen. Want er zal altijd behoefte blijven bestaan van personen of om goederen van A naar B te verplaatsen.


3 Bronvermeldingen, documenten en links


4 Wijzigingshistorie
Naar de wijzigingshistorie
Helpen bestaand lemma te verbeteren
Nieuw lemma inbrengen

Laatste aanpassing: 17-01-2012


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Elke 10 minuten een IC
Nieuwsbericht
Historische namen voor viaducten in de Tractaatweg
Nieuwsbericht
Intertraffic Amsterdam joins forces with Automotive Week
Nieuwsbericht
Contract ondertekend: vernieuwing Amstelveenlijn flinke stap dichterbij
Nieuwsbericht
ACM: Spoorvervoerders maken zich zorgen over marktontwikkelingen
Nieuwsbericht
Camerabeeld om spoor te inspecteren
Nieuwsbericht
Nederlandse kust goed in het zand
Nieuwsbericht
UvW: Minister Schultz ontvangt Uniepenning
Nieuwsbericht
2016 redelijk jaar voor Movares – bedrijfsresultaat € 4,9 mln
Nieuwsbericht
Waterschappen: Klimaataanpak duldt geen uitstel
Nieuwsbericht
A10 West deze zomer dicht voor groot onderhoud
Nieuwsbericht
Lean & Green Off-Road op weg naar landelijk dekkend netwerk
Nieuwsbericht
17 maart zijn 45.000 mensen Bewust Veilig
Nieuwsbericht
Tracébesluit A12/A15 Ressen-Oudbroeken (ViA15) ter visie
Nieuwsbericht
Herman van der Horst nieuwe divisiedirecteur Movares
Nieuwsbericht
Verkeersbordendatabank als instrument voor veiliger en duurzamer verkeer
Nieuwsbericht
2getthere wint grootste autonoom vervoerproject ter wereld
Nieuwsbericht
Start Verkenning nautische veiligheid passage Maastricht
Nieuwsbericht
Treinen beter bij de tijd met de SmartWatch
Nieuwsbericht
Royal HaskoningDHV delivers solid performance in 2016
Nieuwsbericht
Strandval op westkust Ameland
Nieuwsbericht
Gunning versterking Ehzerbrug en Markelosebrug
Nieuwsbericht
Fietspaden kunnen veel veiliger
Nieuwsbericht








[Banners]