Definitie


Deltaplan Duurzaam Vervoer



Duurzaam vervoer vraagt om zelfstandige, maar vooral ook gecoördineerde acties op zeer veel vlakken. Van voertuigtechniek tot infrastructuur tot menselijk handelen. Zonder structuur en kansenbiedende kaders kunnen geen slagvaardige beslissingen worden genomen. Er is een Deltaplan nodig om dit dynamisch te organiseren.


Inhoud
1 Algemeen
2 Onderbouwing
3 Bronvermeldingen, documenten en links
4 Wijziginghistorie


1. Algemeen


2 Onderbouwing
2.1 Huidige ontwikkelingen
Zoals het oorspronkelijke Deltaplan tot doel had Nederland duurzaam veiliger te maken voor de dreiging uit zee, heeft het Deltaplan Duurzaam Vervoer tot doel duurzaam vervoer tot stand te brengen. Niet door daar een dwingende blauwdruk voor neer te leggen. Maar door allerlei mogelijkheden en handreikingen te bieden om dit doel beter te kunnen bereiken. Vanuit het besef dat vervoer niet statisch is maar juist dynamisch. Waarbij keuzen niet alleen te maken hebben met momenten van investeren en daarmee door te rekenen zijn op effecten en rendement. Maar ook dagelijks genomen worden door miljoenen individuen, met afwegingen die op dat moment voor haar of hem opportuun zijn.
Het grote aantal spelers, van multinationals en alle overheidslagen, tot kleine inventieve spelers en de individuele gebruikers (u en ik) vraagt om een Deltaplan dat structuur biedt en organiseert. Dat mensen helpt kansen te benutten en de juiste beslissingen te nemen. maar ze ook uitdaagt.
Het Deltaplan moet niet alleen bijdragen aan het duurzamer maken van de bestaande vervoersmodaliteiten. Het moet ook bijdragen vernieuwende vervoersmodaliteiten tot ontwikkeling te brengen. Want er zal altijd behoefte blijven bestaan van personen of om goederen van A naar B te verplaatsen.


3 Bronvermeldingen, documenten en links


4 Wijzigingshistorie
Naar de wijzigingshistorie
Helpen bestaand lemma te verbeteren
Nieuw lemma inbrengen

Laatste aanpassing: 17-01-2012


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Mobiliteitsbeeld 2017: 60 procent van alle reizigerskilometers per auto
Nieuwsbericht
In 2023 meer duurzame energie dan verwacht
Nieuwsbericht
Bekendmaking Genomineerden Betonprijs 2017
Nieuwsbericht
NS: nieuwe Sprinters en vaker Sprinters
Nieuwsbericht
Innovatie in Brabant 3D-geprinte fietsbrug en complete rotonde ingeschoven
Nieuwsbericht
INTERMAT CONFERENTIE: BOUW EN INFRASTRUCTUUR: GROEIMARKTEN EN -PERSPECTIEVEN IN DE EMEA-LANDEN
Weblogposting
Water in de Openbare Ruimte: Weerrecord gebroken, warmste 16 oktober ooit
Weblogposting
Verkeer, Mobiliteit & Parkeren 2017: Slimme mobiliteit als nationaal speerpunt
Weblogposting
Onderbreking werkzaamheden groot onderhoud bruggen zeesluizen Farmsum
Nieuwsbericht
Eerste testdagen tienminutentrein soepel verlopen, reizigers positief
Nieuwsbericht
Heijmans benoemt Hans Janssen tot lid raad van bestuur
Nieuwsbericht
Zandsuppleties Waddeneilanden deels stilgelegd
Nieuwsbericht
Conclusies onderzoeksproject Kennisinfrastructuur spoorveiligheid<
Nieuwsbericht
Forse groei autokilometers
Nieuwsbericht
Nederland nog lang niet klaar voor emissieloos elektrisch rijden
Artikel
Shell zet volgende stap in elektrische mobiliteit met overname NewMotion
Nieuwsbericht
CityChallenge startsein voor herinrichting stadshart Eindhoven
Nieuwsbericht
Dag van de Openbare Ruimte 2017: Hartelijk dank!
Weblogposting
Aantal verkeersongevallen stijgt in 4 jaar met 27%
Nieuwsbericht
Nieuwe blusvoorzieningen emplacement Axel opgeleverd
Nieuwsbericht
VCANederland helpt cursisten met proefexamens en uitlegvideo
Weblogposting
Rijkswaterstaat gunt Solar Highways aan Heijmans
Nieuwsbericht
Overeenkomst Staatsbosbeheer en Rijkswaterstaat voor 7500 ha riviernatuur
Nieuwsbericht








[Banners]