Definitie


Deltaplan Duurzaam Vervoer



Duurzaam vervoer vraagt om zelfstandige, maar vooral ook gecoördineerde acties op zeer veel vlakken. Van voertuigtechniek tot infrastructuur tot menselijk handelen. Zonder structuur en kansenbiedende kaders kunnen geen slagvaardige beslissingen worden genomen. Er is een Deltaplan nodig om dit dynamisch te organiseren.


Inhoud
1 Algemeen
2 Onderbouwing
3 Bronvermeldingen, documenten en links
4 Wijziginghistorie


1. Algemeen


2 Onderbouwing
2.1 Huidige ontwikkelingen
Zoals het oorspronkelijke Deltaplan tot doel had Nederland duurzaam veiliger te maken voor de dreiging uit zee, heeft het Deltaplan Duurzaam Vervoer tot doel duurzaam vervoer tot stand te brengen. Niet door daar een dwingende blauwdruk voor neer te leggen. Maar door allerlei mogelijkheden en handreikingen te bieden om dit doel beter te kunnen bereiken. Vanuit het besef dat vervoer niet statisch is maar juist dynamisch. Waarbij keuzen niet alleen te maken hebben met momenten van investeren en daarmee door te rekenen zijn op effecten en rendement. Maar ook dagelijks genomen worden door miljoenen individuen, met afwegingen die op dat moment voor haar of hem opportuun zijn.
Het grote aantal spelers, van multinationals en alle overheidslagen, tot kleine inventieve spelers en de individuele gebruikers (u en ik) vraagt om een Deltaplan dat structuur biedt en organiseert. Dat mensen helpt kansen te benutten en de juiste beslissingen te nemen. maar ze ook uitdaagt.
Het Deltaplan moet niet alleen bijdragen aan het duurzamer maken van de bestaande vervoersmodaliteiten. Het moet ook bijdragen vernieuwende vervoersmodaliteiten tot ontwikkeling te brengen. Want er zal altijd behoefte blijven bestaan van personen of om goederen van A naar B te verplaatsen.


3 Bronvermeldingen, documenten en links


4 Wijzigingshistorie
Naar de wijzigingshistorie
Helpen bestaand lemma te verbeteren
Nieuw lemma inbrengen

Laatste aanpassing: 17-01-2012


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Vijftig nieuwe waterstofbussen in het openbaar vervoer
Nieuwsbericht
Circulair viaduct wint Betonprijs 2019
Nieuwsbericht
Pilot 'flexibele kribben in de IJssel' van start
Nieuwsbericht
Bouwend Nederland: Stikstof en PFAS Maatregelen kabinet kosten te veel tijd
Nieuwsbericht
Kabinet neemt maatregelen voor natuur, bouw en infrastructuur
Nieuwsbericht
VNO-NCW: Ondernemers zeer kritisch over PFAS-beleid kabinet
Nieuwsbericht
Stikstof en PFAS-crisis in cruciale fase, Bouwend Nederland in afwachting van concrete maatregelen
Nieuwsbericht
Verdubbeling investeringen in innovatie naar 4,9 miljard euro
Nieuwsbericht
Minister-president in gesprek met bouwers over stikstof en PFAS
Nieuwsbericht
Rijksbrede inkoop: duurzaam, sociaal en innovatief
Nieuwsbericht
Benoeming programmadirecteur-generaal Stikstof bij ministerie LNV
Nieuwsbericht
Maritieme sector groeit opnieuw in 2018
Nieuwsbericht
Orderportefeuilles in de gww verder gedaald
Nieuwsbericht
Investeringscapaciteit van corporaties naar € 40 miljard bij consistente waardering van bezit
Nieuwsbericht
Van verticale landbouw tot virtuele delta: 26 miljoen voor innovatief onderzoek
Nieuwsbericht
Allego betreedt Scandinavische markt met High Power Charging-oplossingen tot 350 kW
Nieuwsbericht
Rover drukt stempel op invoering NS Flex abonnementen
Nieuwsbericht
Heijmans krijgt voorlopige gunning Schiphol voor verdubbeling rijbaanstelsel Quebec
Nieuwsbericht
Blusprobleem Waalhaven nog niet opgelost
Nieuwsbericht
Heijmans en BAM vragen vergunning aan voor joint venture asfaltcentrales
Nieuwsbericht
Voortgang dijkversterkingsplannen Marken en vervolgonderzoek
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat onderzoekt weggebruik in Zuid-Holland
Nieuwsbericht
Kabinet neemt extra maatregelen voor klimaatdoelen
Nieuwsbericht


[Banners]


[Events]

[Rotating banners]