Definitie


Deltaplan Duurzaam Vervoer



Duurzaam vervoer vraagt om zelfstandige, maar vooral ook gecoördineerde acties op zeer veel vlakken. Van voertuigtechniek tot infrastructuur tot menselijk handelen. Zonder structuur en kansenbiedende kaders kunnen geen slagvaardige beslissingen worden genomen. Er is een Deltaplan nodig om dit dynamisch te organiseren.


Inhoud
1 Algemeen
2 Onderbouwing
3 Bronvermeldingen, documenten en links
4 Wijziginghistorie


1. Algemeen


2 Onderbouwing
2.1 Huidige ontwikkelingen
Zoals het oorspronkelijke Deltaplan tot doel had Nederland duurzaam veiliger te maken voor de dreiging uit zee, heeft het Deltaplan Duurzaam Vervoer tot doel duurzaam vervoer tot stand te brengen. Niet door daar een dwingende blauwdruk voor neer te leggen. Maar door allerlei mogelijkheden en handreikingen te bieden om dit doel beter te kunnen bereiken. Vanuit het besef dat vervoer niet statisch is maar juist dynamisch. Waarbij keuzen niet alleen te maken hebben met momenten van investeren en daarmee door te rekenen zijn op effecten en rendement. Maar ook dagelijks genomen worden door miljoenen individuen, met afwegingen die op dat moment voor haar of hem opportuun zijn.
Het grote aantal spelers, van multinationals en alle overheidslagen, tot kleine inventieve spelers en de individuele gebruikers (u en ik) vraagt om een Deltaplan dat structuur biedt en organiseert. Dat mensen helpt kansen te benutten en de juiste beslissingen te nemen. maar ze ook uitdaagt.
Het Deltaplan moet niet alleen bijdragen aan het duurzamer maken van de bestaande vervoersmodaliteiten. Het moet ook bijdragen vernieuwende vervoersmodaliteiten tot ontwikkeling te brengen. Want er zal altijd behoefte blijven bestaan van personen of om goederen van A naar B te verplaatsen.


3 Bronvermeldingen, documenten en links


4 Wijzigingshistorie
Naar de wijzigingshistorie
Helpen bestaand lemma te verbeteren
Nieuw lemma inbrengen

Laatste aanpassing: 17-01-2012


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Beter inzicht in bodemdaling Kanis, Kamerik en Kockengen
Artikel
Duurzaamheid 2017 van ministerie van IenW in beeld
Nieuwsbericht
Low Car Diet: werkgevers aan zet CO2-uitstoot woon-werkverkeer te beperken
Nieuwsbericht
Duurzaamheidsverslag 2017: Doorbouwen aan duurzaamheid
Nieuwsbericht
Europese steden onderschatten potentieel van fietsers en voetgangers
Nieuwsbericht
Henk de Jong nieuwe algemeen directeur PBLQ
Nieuwsbericht
Hogere CO2-uitstoot in het eerste kwartaal 2018
Nieuwsbericht
Provinciale wegen in Limburg worden stiller
Nieuwsbericht
Uitstoot broeikasgassen in 2017 licht afgenomen
Nieuwsbericht
Rioolwaterzuivering steeds effectiever en duurzamer
Nieuwsbericht
Openstelling van Sluis Delden nogmaals uitgesteld
Nieuwsbericht
Nieuw meetsysteem moet bandenpech vrachtverkeer voorkomen
Nieuwsbericht
ABN AMRO: Truck platooning nog niet populair onder logistieke ondernemers
Nieuwsbericht
Spoedverlenging Intercity direct-treinen
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat en De Groene Boog tekenen contract nieuwe A16 Rotterdam
Nieuwsbericht
InfraTech 2019 toont neus voor innovatie met infra awards
Nieuwsbericht
Sweco vestigt zich in Amsterdam
Nieuwsbericht
Fietsersbond lanceert routeplanner voor speedpedelecs
Nieuwsbericht
Verbouwing station Rotterdam Alexander officieel van start
Nieuwsbericht
Geslaagde editie van de INTERMAT, in het teken van innovatie en business
Weblogposting
Alfen geselecteerd door Solarcentury voor aansluiting twee zonneparken
Nieuwsbericht
Campagne Ik Fiets Vriendelijk - on Tour gaat euregionaal
Nieuwsbericht
Stuw Grave: Varen met gevaarlijke stoffen in mist aan banden
Nieuwsbericht








[Banners]