Definitie


Samenvattingen en conclusies Movinnio-bijeenkomsten



Samenstelling/auteur: Joep Dickhaut
Laatste aanpassing: 29-8-11


Themabijeenkomst Infra / Inspiratie@café 1-9-2011
Gastheer RWS LEF future center (Utrecht)

Themabijeenkomst OV, 10-6-11
Gastheer Arcadis (Amersfoort)

Symposium 11-5-11 “Duurzame mobiliteit en Ruimtelijke Ordening / Stedenbouw”,
Gastheer DGMR (Den Haag)

Conclusies symposium 30-9-2010 “P+R met meer”
Gastheer: AGV-Movares (Utrecht)

De conclusies van de dag stellen Movares en Movinnio als volgt.
Zoals ‘een’ Joop van de Ende nodig is om een Beatrixtheater succesvol aan te passen en te exploiteren, is er ook een ervaren en krachtige ‘partij’ nodig om P+R-terreinen op de juiste plaatsen aan te leggen en succesvol te exploiteren – inclusief het beheer.
Voor een klein deel neemt NS die rol op zich (slechts 10% van de mobilisten gebruikt de trein als schakel in de vervoersketen van herkomst naar bestemming).
Voor de andere mobilisten (90%!) ligt een grote markt te wachten. Nu een complex, versnipperd en deels onontgonnen terrein vol met obstakels. Bijvoorbeeld bestemmingsplan wijzigingen en lange procedures voor bouwvergunningen. Samenwerking van de overheid met private partijen is daarbij een must maar lijkt nu mondjesmaat gebruikt te worden. Een deskundige intermediaire organisatie kan daar wellicht een belangrijke bijdrage leveren.
De intermediair kan onder meer een ontwerp op maat en een terugverdienmodel ontwikkelen. De private partijen nemen de rol van beheerder en exploitant op zich, de overheden voorwaardenscheppende.
Een P+R dient gebaseerd te zijn op de wensen van de gebruiker (bottum up) waarbij tevens een veel betere informatievoorziening naar de gebruiker toe hoort.

Stephan Suiker en JDi, 5-10-10
Symposium-informatie en –presentaties op: http://www.movinnio.eu/cms/?p=3272#more-3272.
De inlognaam is “ lastsymp “; het wachtwoord: “ symp30910 “.




Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





ProRail presenteert Station van de toekomst
Nieuwsbericht
Betonwapening parkeergarage niet aangepast op afwijkend ontwerp
Nieuwsbericht
Financial Close voor pps-project A24 Blankenburg verbinding
Nieuwsbericht
Nieuwe dijktechniek voor het eerst toegepast in Amsterdamse dijk
Nieuwsbericht
Groot rangeerterrein bij Zwolle duurzaam op de schop
Nieuwsbericht
Wereldwijde steun bij start klimaatcommissie in Ridderzaal
Nieuwsbericht
Aanvoer van bouwgrondstoffen via de Rijn valt droog
Nieuwsbericht
TenneT beëindigt contracten met Heijmans-Europoles
Nieuwsbericht
ProRail waarschuwt voor trillingshinder bij nieuwbouw langs het spoor
Nieuwsbericht
Het financiële plaatje van een project objectief in kaart brengen
Weblogposting
BAM renoveert stuwdam in de Maas
Nieuwsbericht
Nieuwe visie Noord-Brabant: Van openbaar vervoer naar gedeelde mobiliteit
Nieuwsbericht
Proef met dynamische maximumsnelheden op A2 Deil-Vught
Nieuwsbericht
Week van Ons Water in teken van extreem weer en wateroverlast
Nieuwsbericht
Robots, slechte Cyber Security en frustratie; hoe voorkomen bedrijven de 'Drift into failure'?
Weblogposting
Orderportefeuilles bouw met twee tiende maand gestegen
Nieuwsbericht
Aanvullende onderzoeken en aangepaste planning voor PHS Meteren-Boxtel
Nieuwsbericht
Klimaatenvelop: 22,5 miljoen voor circulaire economie
Nieuwsbericht
Proef met langzamer rijdende goederentreinen tussen Meteren en Boxtel
Nieuwsbericht
Hittewerende bekleding voor 5 tunnels
Nieuwsbericht
Nederlandse minister opent ITS Forum 2018
Nieuwsbericht
'Twee miljoen treinreizigers naar Berlijn haalbaar'
Nieuwsbericht
Potentie thermische energie uit water groter dan gedacht
Nieuwsbericht








[Banners]