Definitie


Besluit aanwijzing hoofdspoorwegen





Daarnaast is een aantal overgangsbepalingen die betrekking hebben op Lokale spoorwegen en Bijzondere spoorwegen.

De volgende spoorwegen, daarbij inbegrepen de niet genoemde verbindingsbogen die deze spoorwegen onderling met elkaar verbinden, zijn hoofdspoorwegen:

1. Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal - Arnhem - Duitse grens, met de zijtakken:

a. Breukelen - Harmelen Aansluiting;

b. De Haar Aansluiting - Rhenen;

c. Velperbroek Aansluiting - Arnhem Goederenstation;

d. IJsselbrug Westzijde - Arnhem Goederenstation;

e. Zevenaar - Winterswijk;

2. Den Haag Centraal / Rotterdam Centraal > Gouda - Utrecht Centraal - Amersfoort - Zwolle - Meppel < Leeuwarden / Groningen, met de zijtakken:

a. Nootdorp Aansluiting - Leidschendam Werkplaats;

b. Gouda - Alphen aan den Rijn;

c. Woerden - Leiden;

d. Den Dolder - Baarn;

e. Amersfoort - Leusden;

f. Zwolle - Kampen;

g. Haren - Waterhuizen;

3. Haarlem / Amsterdam Centraal > Uitgeest - Alkmaar - Den Helder, met de zijtakken:

a. Heerhugowaard - Hoorn;

b. Amsterdam Singelgracht Aansluiting - Amsterdam Westhaven;

c. Amsterdam Sloterdijk - Amsterdam Westhaven;

4. Zwolle - Zutphen - Arnhem - Nijmegen - Venlo - Roermond, met de zijtakken:

a. Zutphen - Hengelo;

b. Zutphen - Winterswijk;

c. Venlo - Duitse grens;

5. Harlingen Haven / Stavoren > Leeuwarden - Groningen - Nieuweschans - Duitse grens, met de zijtakken:

a. Groningen - Sauwerd < Roodeschool / Delfzijl;

b. Zuidbroek - Veendam;

6. Zaandam - Hoorn - Enkhuizen;

7. Dordrecht - Geldermalsen - Elst;

8. Amsterdam Centraal - Amersfoort - Apeldoorn - Almelo - Hengelo < Oldenzaal - Duitse grens / Enschede - Duitse grens, met de zijtakken:

a. Weesp - Lelystad;

b. Hilversum - Lunetten;

c. Barneveld Aansluiting - Ede-Wageningen;

d. Apeldoorn - Apeldoorn Zuid;

e. Apeldoorn - Zutphen;

f. Wierden - Zwolle;

9. Vlissingen - Roosendaal - Tilburg - 's-Hertogenbosch - Nijmegen, met de zijtakken:

a. 's-Heer Arendskerke Aansluiting - Sloehaven;

b. Tilburg - Boxtel;

10. Amsterdam Centraal - Haarlem - Leiden - Den Haag HS - Rotterdam Centraal - Dordrecht - Roosendaal - Belgische grens, met de zijtakken:

a. Haarlem - Zandvoort;

b. Schiedam - Hoek van Holland Strand;

c. Delfshavense Schie - Rotterdam Rechter Maasoever;

d. Lage Zwaluwe - Made en Drimmelen;

e. Lage Zwaluwe - Breda;

11. Weesp - Schiphol - Leiden, met de zijtak Amsterdam Singelgracht - Amsterdam Riekerpolder;

12. Utrecht Centraal - 's-Hertogenbosch - Eindhoven - Weert - Roermond -Sittard < Heerlen - Duitse grens / Maastricht - Eijsden - Belgische grens, met de zijtakken:

a. Eindhoven - Venlo;

b. Weert - Belgische grens;

c. Sittard - Born;

d. Heerlen - Maastricht;

e. Landgraaf - Kerkrade Centrum;

13. Zwolle - Mariënberg - Emmen, met de zijtak Mariënberg - Almelo;

14. Terneuzen - Sluiskil Aansluiting - Sas van Gent - Belgische grens;

15. Maasvlakte - Kijfhoek;

16. Barendrecht - Belgische grens, inclusief de daarbij horende aansluitingen.

In de lijst wordt de volgende betekenis aan de gebruikte symbolen toegekend:

a. het teken >: komt van locaties links en rechts van het teken / bij elkaar;

b. het teken <: splitst naar de locaties links en rechts van het teken /.

Geldigheid

De lijst is de per 12-02-2007 geldende lijst. De actuele lijst is te vinden op wettekst



Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Mar 22, 2008 by pieter gardenier.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Aanpak spooroverwegen voor een veilig spoor
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat compenseert 140 ha natuur voor verbreding A6 Almere
Nieuwsbericht
Eerste belangrijke stap naar Klimaatakkoord
Nieuwsbericht
TenneT geeft bedrijven rekentool voor grootschalige opslag elektriciteit
Nieuwsbericht
Temperatuurgevoelige producten vragen om extra aandacht
Weblogposting
Arcadis, Berenschot en Posad winnen 9 raamcontracten van IenW
Nieuwsbericht
Windpark Fryslân mag worden aangelegd
Nieuwsbericht
Metropoolregio Rotterdam Den Haag investeert in automatisch vervoer
Nieuwsbericht
Metropoolregio Rotterdam Den Haag gunt EBS busvervoer Haaglanden streek
Nieuwsbericht
Bijzondere duurzame betonbuizen in Nijmeegse grond
Nieuwsbericht
RWS: Onderhoud Lemmer-Delfzijl voorlopig naar combinatie Dynniq-Heijmans
Nieuwsbericht
Oproep deelname normontwikkeling Klimaatadaptatie
Nieuwsbericht
Betonakkoord ondertekend, nu aan de slag
Nieuwsbericht
Asfaltdag 2018 op dinsdag 11 december
Nieuwsbericht
The Future Mobility Network en Vakbeurs Mobiliteit ondertekenen partnership
Weblogposting
ITS Forum 2018: Verkeersmanagement in een dynamische wereld
Weblogposting
Stichting RIONED en Wateropleidingen tekenen samenwerkingsovereenkomst
Nieuwsbericht
Arcadis ontwerpt en ondersteunt bij het versterken van de Afsluitdijk
Nieuwsbericht
LeasePlan en Allego versnellen overgang naar emissievrije mobiliteit
Nieuwsbericht
Eindvonnis geschil Wilhelminasluis biedt ruimte voor herstart
Nieuwsbericht
Oproep netbeheerders: maak slim laden elektrische auto's de norm!
Nieuwsbericht
Nieuwe koers voor mobiliteit in Limburg
Nieuwsbericht
Vertraging aanleg nieuwe zeesluis IJmuiden
Nieuwsbericht








[Banners]