Vetergang

Bij oudere tweeassige voertuigen waarbij de aslagerpot nauw opgesloten in de zogenaamde scheenpoorten kon bewegen was de maximumsnelheid 60 km/h,dit noemt men onderkritisch loopwerk. Bij moderne voertuigen, waar de ruimte tussen aspot en scheenpoort groter was, lag de kritische snelheid op circa 30 km/h. Kwam men boven deze snelheid, dan ging het voertuig steeds rustiger rijden, dit noemt men bovenkritisch. Dit geldt niet voor voertuigen met draaistellen.

Vetergang | Infrasite

Vetergang

Bij oudere tweeassige voertuigen waarbij de aslagerpot nauw opgesloten in de zogenaamde scheenpoorten kon bewegen was de maximumsnelheid 60 km/h,dit noemt men onderkritisch loopwerk. Bij moderne voertuigen, waar de ruimte tussen aspot en scheenpoort groter was, lag de kritische snelheid op circa 30 km/h. Kwam men boven deze snelheid, dan ging het voertuig steeds rustiger rijden, dit noemt men bovenkritisch. Dit geldt niet voor voertuigen met draaistellen.