Definitie


Veiligheidsagenda 2007-2008





De *Veiligheidsagenda 2007/2008* bestaat uit een aantal thema's die ProRail (aanvullend op bestaande maatregelen) systematisch en structureel wil uitvoeren voor het verhogen van de Veiligheid op het Spoor.

In Nederland voldoet de veiligheid op het spoor nagenoeg aan de norm. Naar aanleiding van een aantal incidenten van de afgelopen jaren, zoals treinontsporingen, Spoorspatting en een grote Seinstoring, is er besloten nog extra aandacht aan de veiligheid te schenken. Uit analyses van deze incidenten door ProRail en IVW zijn een aantal punten naar voren gekomen die in de agenda worden meegenomen.

De Veiligheidsagenda richt zich op de volgende vier thema's:
  1. Veiligheid in de keten, bij alle betrokken organisaties. Overdrachtsmomenten tussen de betrokken partijen krijgen extra aandacht.
  2. Intensiever risicomanagement. Vooraf worden er risicoanalyses gehouden en deze analyses worden in kwaliteit verbeterd.
  3. Betere handhaving van de regels. Er worden betere afspraken gemaakt over de regels en over de wijze van toezicht, zowel van bovenaf als collegiaal toezicht.
  4. Meer tijd voor werkzaamheden. ProRail wil onderzoeken of minder, maar wel langere Buitendienststellingen tot een toename van de beschikbaarheid en van de veiligheid kunnen leiden.


Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Apr 15, 2008 by katja torbijn.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





6 Redenen om Verkeer, Mobiliteit & Parkeren te bezoeken
Weblogposting
Lightwell levert 700 armaturen aan Heerhugowaard
Weblogposting
Interview met Ineke Meijer namens de Provincie Gelderland over het Partnership Talking Traffic
Artikel
Bezoek Active Roads op stand 2.114!
Weblogposting
Primeur op Verkeer, Mobiliteit & Parkeren 2017: De Verrijdbare Mobiele Parkeer Unit (VMPU) van De Groot Camerasystemen (stand 2.092)!
Weblogposting
Aangepaste aanbestedingsdocumenten voor Design & Construct-contracten
Nieuwsbericht
Steun op VN klimaattop voor nieuw in Nederland gevestigd klimaatcentrum
Nieuwsbericht
Eerste schop in de grond voor bouw Nieuwe Sluis Terneuzen
Nieuwsbericht
Aanbesteding A1 Apeldoorn-Azelo fase 1 van start
Nieuwsbericht
Start verkenning Drentse Zonneroute A37
Nieuwsbericht
Start proef innovatieve laadmethode afval vervoer over water
Nieuwsbericht
Viering hoogwaterveiligheid Grensmaas
Nieuwsbericht
CBS onderzoek Verplaatsingen in Nederland
Nieuwsbericht
Lezingen van topniveau bij Verkeer, Mobiliteit & Parkeren 2017
Weblogposting
Sneller en langer groen voor fietsers in ’s-Hertogenbosch
Nieuwsbericht
Dynniq gaat samenwerken met het TU Delft Transport Instituut
Weblogposting
Verkeer rijdt over de nieuwe N31 door Harlingen
Nieuwsbericht
Oost-Nederland zet in op Slimme Mobiliteit
Nieuwsbericht
Zelfrijdende auto kansloos zonder aanpassingen in verkeersinfrastructuur in Nederland
Artikel
Samenwerking Noord-Brabant en Ohio voor Smart en Green Mobility
Nieuwsbericht
Flowtack van Royal HaskoningDHV wint De Vernufteling
Nieuwsbericht
A2 Maastricht wint Schreuderprijs 2017
Nieuwsbericht
Nominaties RIONEDinnovatieprijs 2018
Nieuwsbericht








[Banners]